Нещодавно New York Times опублікував результати розслідування, де  журналісти викрили незвичайну схему роботи функції Greyball. Цей інструмент застосовувався Uber у Парижі, Бостоні, Австралії, Південній Кореї та інших місцях, де місцева влада перешкоджає роботі сервісу.

Принцип роботи Greyball полягав у аналізі ознак, що таксі викликає не звичайний користувач, а поліцейський, який має намір застосувати санкції до водія. При аналізі інструмент звертав увагу на місце, де знаходиться пасажир, звіряв його з базою держструктур, дивився, як часто користувач запускає програму та перевіряв багато інших факторів.

У той момент, коли держслужбовець намагався викликати таксі, програма показувала йому «фейкові» авто або взагалі інформувала, що у його районі немає вільних водіїв.

Після викриття

Спочатку в Uber заявляли, що алгоритм працює для захисту водіїв від зловмисників і користувачів, які порушують правила сервісу. Після галасу у пресі в офіційному блозі компанії з’явився коментар, де Uber пообіцяв передивитись принцип роботи функції. Цікаво, що сам факт використання Greyball для блокування замовлень чиновників компанія не визнала. Голова департаменту безпеки Джо Салліван уникав прямого підтвердження таких дій алгоритму:

«Ми перевіряли дію алгоритму у різних ситуаціях, за його допомогою тестували нові функції, маркетингові акції, перевіряли можливість запобігання шахрайства».

За словами представника компанії, їм буде потрібен деякий час для того, щоб повністю модифікувати Grayball.

Звичайно, що на поверхні знаходиться справжня передумова інтегрування такої функції – чим більше влада буде притискати водіїв, тим менше буде охочих користуватись сервісом. Uber вже довів, що його послугами користується весь світ. Чи не час чиновникам деяких міст та держав скласти мирну угоду з компанією?

Коменти