Назар Токар
Опубліковано: 13 Лютого 2017
Оновлено: 1 Травня 2017

На початку 2017-го року найвідоміша в світі корпорація з 80-мільярдним капіталом зчепилась з невеличкою компанією AdNauseam. Вона складається з трьох співробітників і не має офісу. Причина — мобільний додаток AdNauseam, який поставив під загрозу технологію збору інформації про користувачів, яку вже багато років використовує Google.

Як це працює?

Мабуть, вже кожен знає, що Google аналізує всі дії користувача — яку сторінку він відкрив, з якої ip-адреси, які дані він там вводив, що робив далі. Начебто ця інформація потрібна для правильних рекламних пропозицій, хоча простими словами це називається стеженням, а як саме використати ці дані про нас з вами — справа інша.

Деякі юзери використовують спеціальні додатки на кшталт AdBlock, однак цей додаток фактично лише блокує рекламу і майже ніяк не впливає на процес збору даних.

Ок, Google, в чому проблема?

Розробники AdNauseam вирішили піти від зворотного — якщо Google хоче, щоб користувач натискав на рекламні банери, то вони це отримають. Їх браузерний плагін після інсталяції спочатку приховує всю рекламу, а потім хаотично клікає по всім оголошенням. Все відбувається у фоновому режимі і тому відволікає користувача. Його продуктивність знаходиться на достатньому рівні для того, щоб алгоритми Google просто не змогли зібрати до купи всю отриману інформацію.

Якщо вам цікаво, то плагін покаже статистику: поки ви роздивлялись котів, то встигли клікнути на 400 оголошень.

Який користувач спочатку буде цікавитись рецептом торту, а потім почне вивчати інструкцію до експлуатації токарної машини? Мені хотілося б подивитись на аналітиків, які досліджують звіт про таку людину.

Що маємо у підсумку?

Google швидко прибрала AdNauseam зі свого магазину додатків, після цього виключила плагін прямо в браузерах користувачів та заблокувала його повторне встановлення. Ніяких коментарів з цього приводу ми не почули і навряд чи отримаємо їх взагалі.

У відповідь в AdNauseam випустили альтернативну інструкцію з інсталяції своєї програми у Chrome та порекомендували використовувати інші оглядачі — Firefox та Opera, в цих браузерах додаток поки що присутній в інтегрованих магазинах плагінів.

Цікаво, що дослівно з латині вислів «ad nauseam» перекладається як «до тошноти». Так воно і вийшло — простий додаток розлютив інтернет-гіганта.

← Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці
Tokar_ua Будьте в курсі. Долучайтесь до нашого каналу в Telegram.

    Поширити у Фейсбуці
    Надіслати у Messenger
    Надіслати в Telegram
    Надіслати у WhatsApp
    Зберегти в Pocket

    Додати коментар

    Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

    Ви вказали некоректні логін або пароль

    Вибачте, для коментування необхідно увійти.