Схоже, що у YouTube проблеми, його великі рекламодавці: агенція BBC, рітейлер Marks&Spencer, L`Oreal, Audi та декілька інших компаній відмовляються від замовлення реклами. Потім до них приєдналися американські мобільні оператори Verizon та AT&T, а також один з найбільших в США сервісів оренди автомобілів Enterprise Holdings.
Згодом до списку додалися Walmart, PepsiCo та Starbucks.
Причина скандалу
До бойкоту з боку великих компаній призвів недосконалий алгоритм показу комерційних банерів та роликів. При відтворені реклами не враховувався зміст материнського контенту, отже користувач міг побачити рекламу автомобілю чи напою разом з роликом, в якому йде пропаганда гомофобії або антисемітських поглядів.
«Контент, з яким пов’язана наша реклама, жахливий і повністю суперечить цінностям компанії», — так прокоментували ситуацію у рітейлері Walmart.
Розвиток ситуації
З моменту початку скандалу акції Alphabet, материнської компанії Google, вже упали на 3%, адже тільки за минулий рік від реклами на YouTube Alphabet отримала 5,6 млрд доларів. Це складає 8% від загального прибутку компанії.
Незважаючи на те, що в Google вже вибачились перед рекламодавцями та пообіцяли вирішити проблему, деякі аналітики сумніваються, що компанія зможе швидко покращити власні алгоритми, адже кожної хвилини на хостинг завантажується 400 годин нових відео. Адмініструвати таку кількість інформації зараз не в змозі навіть штучний інтелект.
Як варіант, можна показувати комерційні ролики від відомих рекламодавців тільки на сторінках, які мають гарну історію та велику кількість підписаних користувачів. З одного боку, це допоможе вирішити проблему, але з іншого — вплине на прибуток нових та відносно непопулярних акаунтів і YouTube в цілому.
Є припущення, що таким чином рекламодавці просто бажають заставити Google стримати апетит щодо вартості розміщення реклами.