Єрченко Вадим
Опубліковано: 24 Травня 2017
Оновлено: 25 Травня 2017

Як правило, активні користувачі соцмереж радіють щоденному збільшенню нових підписників і лайків від них. Однак, подібна активність викликає серйозні занепокоєння у компанії Gannett Co. — кожен день на Facebook-сторінку її видання «USA Today» підписується близько тисячі нових користувачів. Виявилося, що велика частина з них — це фейки.

Незважаючи на заходи, вжиті адміністрацією Facebook в квітні, потік ботів не припиняється. Для того, щоб встановити причини цього явища і позбутися його остаточно, Gannett Co. звернулася до ФБР.

У квітні Фейсбук провів ряд заходів з чистки фейкових акаунтів. Під приціл потрапили «лайки» і коментарі користувачів з Бангладешу, Індонезії, Саудівської Аравії і ряду інших країн. Причому, спамери використовували нетрадиційні методи створення масових акаунтів — щоб засекретити своє місце розташування, лиходії через проксі приховували своє розташування.

Акаунти мають аватари, пишуть коментарі, і взагалі виглядають як нормальні дописувачі:

Варто відзначити, що Facebook розробляв операцію близько півроку. При цьому, для зачистки використовувалося спеціальне програмне забезпечення, активація якого ніяк не загрожувала сторінкам справжніх користувачів.

Після проведеного рейду виявилося, що значну частину підписників USA Today становили спам-акаунти. Про це говорить той факт, що їх кількість скоротилася більш ніж на третину. У той же час з 15,2 млн лайків до статей залишилося лише 9,5 млн.

У виданні не знають, чим вони заслужили таку увагу. Однак, на даний момент це найбільш масштабна окупація фейками медіа-видання. Для порівняння, у британського The Guardian Facebook виявив всього 20 тис. ботів.

На жаль для USA Today, після квітня підробок менше не стало — зараз на їхній сторінці у Fb майже половина лайків зроблена ботами. Як повідомляють самі журналісти видання, цю інформацію підтвердили і в Facebook. Тож найближчим часом під ніж можуть потрапити ще принаймні 3 млн акаунтів.

Видавець не може дати раду боротьбі із навалою орків, тому і звернувся до ФБР. Поки не зрозуміло чи візьмуться агенти за розслідування, бо юридично створення фейк-акаунтів — це не злочин. У той же час в компанії відзначають, що подібна діяльність може завдати шкоди відомому бренду.

Зазначається, що липові акаунти, які «лайкають» сторінки медіа-видань, — це звична справа. Спамери підписуються на сторінки ЗМІ, щоб їхні облікові записи викликали більше довіри у реальних користувачів, коли зловмисники входять з тими в контакт.

← Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці
Tokar_ua Будьте в курсі. Долучайтесь до нашого каналу в Telegram.

    Поширити у Фейсбуці
    Надіслати у Messenger
    Надіслати в Telegram
    Надіслати у WhatsApp
    Зберегти в Pocket

    Додати коментар

    Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

    Ви вказали некоректні логін або пароль

    Вибачте, для коментування необхідно увійти.