Назар Токар
Опубліковано: 18 Травня 2017
Оновлено: 3 Липня 2018

Так ось, були такі часи, коли рекламний ринок в Україні був поділений між 3 китами (укрнет, bigmir і мета) і всіма іншими. Кити забирали на себе близько 90% рекламних грошей. Потім була криза, але ми вижили.

А потім прийшли mail.ru і яндекс, які демпінганули вартість реклами до такого стану, щоб українські ресурси могли існувати на межі виживання.

Насправді нижче межі, тому багато проектів не вижили. Ті, що вижили і непогано почуваються є, але їх фактично одиниці. Тому і немає у нас BBC, Guardian, The Independent — виробництво контенту коштує великих грошей, реклама коштує копійки. Наш рекламний ринок був завалений, убитий наповал цим демпінгом.

А тепер, панове моралісти, розкажіть мені як можна розвивати українські ресурси при такій вартості реклами і конкурувати з Яндексом, капіталізація якого $ 9,4 млрд або з Mail.ru з капіталізацією в $ 5,7 млрд?

Чи знаєте ви що, в Європі або в США на сайті з відвідуваністю в 10.000 чоловік в день на одному тільки adsense можна заробляти 2000-3000$ на місяць, в той час як у нас такий дохід можна отримати з аудиторії в 60.000-80.000 людей на день?

Чи знаєте ви, що при однаковій відвідуваності football.ua (№1 в Україні) і sports.ru (були такі часи, тоді він був ще не лідер, але був в десятці в Росії), sports.ru заробляв в 10 разів більше за український ресурс?

Чи знаєте ви, що при відвідуваності сайтів в країнах Балтії в 7-8 разів менше за українські (для прикладу, gismeteo.lt — 500.000 на тиждень, gismeteo.ua — 3.8 млн, і це при конкуренції значно вищій, ніж у них), прибалти заробили на своїх ресурсах стільки, щоб зайти в Україну і спробувати інвестувати в українські ресурси?

Давайте ще раз.

Російські ресурси зайшли в Україну і обрушили ринок реклами. Опустили на дно. Ви могли це не відчути, але це зупинило на роки розвиток українського інтернету. Аналогія — це як якби російські банки обвалили гривню в три рази. Тут ви зрозуміли, тому що відчули на собі.

Ви пишете, що ця заборона необдумана, і що він теж комусь вигідний, що це чистий бізнес. ТАК, це чистий бізнес! Український бізнес! Бізнес для українців. Вигідний для українців.

Що далі? Ви, будь ласка, і далі ходіть до своїх улюблених вк, однокласників, Яндексу через ВПН або тор, або проксі, тепер це не страшно, бо тепер за законом рекламодавці не зможуть платити російським компаніям, а значить російські компанії більш не зможуть впливати на український ринок реклами, на Україну.

Настає ера IT-незалежності України від Росії.

Автор — Дмитро Копій.

Засновник і керівник видання Tokar.ua. Програміст, адміністратор української Вікіпедії.
← Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці
Поширити у Фейсбуці
Надіслати у Messenger
Надіслати в Telegram
Надіслати у WhatsApp
Зберегти в Pocket
Обговорення

  1. Акакий Акакьевич

    я просто не могу понять: где и когда я делегировал государству право определять — что и где мне смотреть, писать и читать.И какая мне разница у кого там какая цена на рекламу

  2. Олег Газин

    а я то думал гугл демпингует…)

  3. А можно в цифрах? Ну например реклама у нас была в среднем по 2 грн/клик или 3 грн за тысячу, а зашли и предложили в 2 раза дешевле …и цифры. И когда это было? Просто интересно … тогда изданиям был смысл делать контент на целевую аудиторию из РФ с их небесными ценами …

    1. Український AdSense 2016-го року мав ціну кліка 0,09$, тоді як Росія — 0,26$, США — 0,50$. В середньому вести якісний блог англійською вигідніше в 7 разів, російською — в 3-4 рази.