Напевно, не проходить і тижня, щоб компанія Uber не зробила ще одну зарубку на шкалі своєї репутації, яка стрімко йде донизу. Звинувачення в крадіжці комерційних секретів і порушенні патентів на безпілотні автомобілі, сексуальні домагання, відвідування співробітниками караоке-ескорт-барів, зв’язок компанії з адміністрацією американського президента Дональда Трампа.

І це лише за останні кілька місяців! На черзі – ще один конфлікт з водіями, який почався ще 2016 року

Отже, перевізники, що співпрацюють з Uber, скаржаться, що сервіс підвищив тарифи для пасажирів, проте заробіток водіїв від цього більшим не став. Подібні претензії проговорювалися не один місяць. Врешті Uber визнав: справді, невідповідність є. Деякі користувачі стали сплачувати більше. Так стало відомо про нове ціноутворення, яке до того ж тестується протягом вже кількох місяців.

Раніше в основу тарифів закладалися такі фактори: відстань, час і коефіцієнт, заснований на попиті. Зараз до них додався ще один — платоспроможність пасажира. Ось як це працює:

Людина, яка викликає таксі з дорогого кварталу, швидше за все, заплатить більше навіть за умови однакової відстані й часу поїздки порівняно з тією, яка здійснила замовлення з не такого престижного кварталу. За подібні розрахунки відповідає штучний інтелект.

Відомо, що така система працює вже в 14 містах США.

Нововведення пов’язані з опцією outfront pricing, запущеною сервісом минулого року. Клієнтам гарантується певний тариф ще до того, як вони погодилися на поїздку.

Завдяки тому, що інформація про зміни у ціноутворенні набула розголосу, водіям запропонують угоди, в яких будуть прописані нові умови. Серед них: Uber почне повідомляти перевізникам ціну, яку платить пасажир за кожну поїздку.

А поки вартість — це щось на зразок «чорної скриньки». Саме тому відносини водіїв та компанії стають дедалі гіршими. Основні звинувачення: зменшення доходів, а також надання неправдивої інформації щодо подальших планів.

Наприклад, протягом усього 2016 року Uber пояснював розбіжності в ціні невизначеністю в формуванні тарифів. Навіть коли проводив свої тестування.

«Нам здається, що пошук в Google дуже простий. Насправді, за лаштунками працюють дуже складні механізми. З Uber те ж саме: легко замовити машину, але складно встояти на ринку», — пояснюють свою політику в компанії.

Зараз там вважають, що нова система — це та можливість для Uber, завдяки якій компанія нарешті може вийти в «плюс».

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти

Vladimir Chmil'

Не зовсім розумію чому така модель ціноутворення погана. Якщо зробити однакову ціну для всіх, то послуги убера значно подорожчають для України, наприклад.
Тут немає нічого крімінального. 150-200 років тому і цінників в магазинах не було.

Назар Токар

Справа в тому, ощ це приховано. В умовах відкритості, яку пропагує Убер, це — обман користувачів. Думаю, якби компанія відкрито про це написала, то і питань би не було.