Напевно, не проходить і тижня, щоб компанія Uber не зробила ще одну зарубку на шкалі своєї репутації, яка стрімко йде донизу. Звинувачення в крадіжці комерційних секретів і порушенні патентів на безпілотні автомобілі, сексуальні домагання, відвідування співробітниками караоке-ескорт-барів, зв’язок компанії з адміністрацією американського президента Дональда Трампа.
І це лише за останні кілька місяців! На черзі – ще один конфлікт з водіями, який почався ще 2016 року
Отже, перевізники, що співпрацюють з Uber, скаржаться, що сервіс підвищив тарифи для пасажирів, проте заробіток водіїв від цього більшим не став. Подібні претензії проговорювалися не один місяць. Врешті Uber визнав: справді, невідповідність є. Деякі користувачі стали сплачувати більше. Так стало відомо про нове ціноутворення, яке до того ж тестується протягом вже кількох місяців.
Раніше в основу тарифів закладалися такі фактори: відстань, час і коефіцієнт, заснований на попиті. Зараз до них додався ще один — платоспроможність пасажира. Ось як це працює:
Людина, яка викликає таксі з дорогого кварталу, швидше за все, заплатить більше навіть за умови однакової відстані й часу поїздки порівняно з тією, яка здійснила замовлення з не такого престижного кварталу. За подібні розрахунки відповідає штучний інтелект.
Відомо, що така система працює вже в 14 містах США.
Нововведення пов’язані з опцією outfront pricing, запущеною сервісом минулого року. Клієнтам гарантується певний тариф ще до того, як вони погодилися на поїздку.
Завдяки тому, що інформація про зміни у ціноутворенні набула розголосу, водіям запропонують угоди, в яких будуть прописані нові умови. Серед них: Uber почне повідомляти перевізникам ціну, яку платить пасажир за кожну поїздку.
А поки вартість — це щось на зразок «чорної скриньки». Саме тому відносини водіїв та компанії стають дедалі гіршими. Основні звинувачення: зменшення доходів, а також надання неправдивої інформації щодо подальших планів.
Наприклад, протягом усього 2016 року Uber пояснював розбіжності в ціні невизначеністю в формуванні тарифів. Навіть коли проводив свої тестування.
«Нам здається, що пошук в Google дуже простий. Насправді, за лаштунками працюють дуже складні механізми. З Uber те ж саме: легко замовити машину, але складно встояти на ринку», — пояснюють свою політику в компанії.
Зараз там вважають, що нова система — це та можливість для Uber, завдяки якій компанія нарешті може вийти в «плюс».
Не зовсім розумію чому така модель ціноутворення погана. Якщо зробити однакову ціну для всіх, то послуги убера значно подорожчають для України, наприклад.
Тут немає нічого крімінального. 150-200 років тому і цінників в магазинах не було.
Справа в тому, ощ це приховано. В умовах відкритості, яку пропагує Убер, це — обман користувачів. Думаю, якби компанія відкрито про це написала, то і питань би не було.