Минулого року Google розповів про свої напрацювання у сфері нейромереж і штучного інтелекту.
Серед них була програма, яка в режимі реального часу намагалася вгадати, що малює людина:
В результаті цей експеримент трансформувався в онлайн-гру Quick, Draw! Завдяки їй користувачі можуть поліпшити свої навички художника і трохи розвинути абстрактне мислення. У свою чергу, Google навчає нейромережу розпізнавати найпростіші зображення, тим самим постійно її удосконалюючи.
Завдання гравця — намалювати шість об’єктів. Теми задає програма. (У моєму випадку це були «каное», «віолончель», «парашут», «перо», «мотоцикл» та «торшер»).
На кожен малюнок дається 20 секунд. У процесі створення картинки нейромережа постійно озвучує свої варіанти того, що ви намагаєтеся зобразити. Якщо вона вгадує, то ви достроково переходите до наступного завдання.
Після завершення вам покажуть загальний рахунок гри. Там, де нейромережа не змогла вгадати об’єкт, ви зможете дізнатися, які саме штрихи збили її з пантелику. Також програма покаже вам кілька малюнків цього ж об’єкта, які було намальовано до вас, і які вона зрозуміла.
Але це не означає, що в подальшому вам потрібно підлаштовуватися. Пам’ятайте, що це процес навчання.
Вже зараз у базі даних зберігається понад 50 млн малюнків, що зробили 15 млн людей.
Розпізнавання малюнка для штучного інтелекту — непросте завдання, оскільки тільки одну кішку можна зобразити тисячами різних способів.
Тому, щоб полегшити нейромережі завдання, фахівці Google враховують не тільки форму малюнків, а й порядок, в якому користувачі додають штрихи. Наприклад, при малюванні голови кота багато людей спочатку зображують контур, а вже потім додають деталі — вуха, вуса, очі та ін.
Окрім іншого, ви можете побачити, як тисячі інших людей малювали той же об’єкт, що і ви.
Наприклад, кроля:
В цілому Quick, Draw! — це відмінний спосіб познайомитися з тим, як працюють нейронні мережі для ідентифікації об’єктів і тексту на фотографіях, що є однією з найбільш поширених форм програмних прийомів ШІ, які ми щодня бачимо на платформах, таких як Facebook і Google Photos.
Варто відзначити, що Google відкрив усі вихідні дані Quick, Draw!, тому розробники можуть використовувати ці напрацювання у свої проектах.