Незважаючи на розвиток індустрії гібридних машин та електромобілів, ці види транспорту все ще не можуть позмагатися в популярності зі своїми дизельними побратимами. Проблема полягає в швидкості заряду батареї, а також у відсутності й високій вартості додаткової інфраструктури — станцій підзарядки.

Проте вчені з американського університету Пард’ю можуть вирішити цю проблему. За їхніми словами, вони розробили технологію, яка забезпечить «миттєву» зарядку електромобіля. При цьому процес наповнення енергії буде схожий з заправкою машини на звичайній АЗС.

Один з авторів винаходу, професор Джон Кушман, а за сумісництвом співзасновник компанії IFBattery. Про свої напрацювання він розповів під час конференції «Міжнародне товариство пористих засобів», яка пройшла в Роттердамі. Його доповідь називалася «Редокс-реакції рідин, які не змішуються, в пористих середовищах — безмембранні батареї».

«Ми розробляємо систему зберігання енергії, яка дозволить водіям заряджати свої електричні та гібридні транспортні засоби за допомогою рідких електролітів. Відпрацьована рідина буде замінюватися на рідину з оновленим зарядом. У чомусь це буде схоже на заправку традиційного бензобака», – пояснив принцип роботи нової технології компаньйон Джона Ерік Науман.

Розряджений рідкий електроліт можна заряджати за рахунок поновлюваних джерел, таких як сонячні, вітряні або гідроелектростанції. Причому, цей спосіб не є одноразовим.

«Замість перегонки нафти заводи перероблятимуть відпрацьовані електроліти, а замість дизеля і бензину на заправках будуть розливати воду, етанол або розчини метанолу в якості рідких електролітів для електромобілів», — говорить Кушман.

Майк Мютертіс, викладач в університетіПард’ю, а також ще один співзасновник IFBattery, вважає, що розроблена система унікальна:

«Існують інші проточні батареї, але ми першими видалили мембрани, які зменшують витрати і продовжують термін служби батареї».

За словами Джона Кушмана, компоненти Ifbattery досить безпечні для зберігання в звичайних будинках, стабільні, ефективні, економічні й відповідають основним вимогам виробництва і розподілу енергії.

Зараз IFBattery працює над комерціалізацією технології і вже отримала кілька власних патентів. Додаткове фінансування допоможе розробникам створити прототипи і знайти партнерів для виробництва в промислових масштабах.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти