Нещодавно запис закритого брифінгу компанії Apple потрапив до інтернету. Протягом години співробітникам розповідали про те, що витік інформації — це погано, що виносити корпуси нових моделей у бюстгальтерах і нижній білизні — це ще гірше, а якщо ви вже наробили проблем, то не тримайте це в собі, а краще розкажіть керівництву.

Зустріч проводили працівники Apple, які відповідають у корпорації безпосередньо за безпеку, а саме — Лі Фрідман, директор зі всесвітніх розслідувань, Девід Райс, директор з глобальної безпеки, і Дженні Хьюберт, що працює в команді з глобальної безпеки передачі інформації та навчання.

Нарада, на якій були присутні близько ста осіб, мала довгу, але просту для розуміння назву: «Не допускаємо витоків — зберігаємо конфіденційність в Apple».

Зі сказаного на зустрічі з’ясувалося, що в компанії є слідчі, які перешкоджають передаванню даних стороннім, а також встановлюють, хто «чужий серед своїх». Діють вони по всьому світу. Деякі з них раніше працювали в організаціях типу ФБР, армія США і Агентство нацбезпеки.

Але це був лише початок цікавих подробиць з закулісся Apple. Наприклад, виявилося, що найбільшим попитом користуються корпуси від iPhone та MacBook. За словами Райса, ці елементи дають уявлення про те, яким буде майбутній устрій, а тому за них добре платять мисливці за ексклюзивом і чужими напрацюваннями.

Щоб винести бажане, робочі йдуть на будь-які хитрощі — змивають запчастини в туалеті, перекидають їх через огорожу, особливо дрібні — ховають між пальцями ніг. У жінок є перевага у вигляді бюстгальтера. Завдяки білизні вони змогли винести близько 8 тис. корпусів.

Відзначається, що раніше більшість витоків припадала на Китай, де працівник отримував 350 $ щомісяця (дані за 2016 рік). За винесення будь-якої деталі йому могли запропонувати річну зарплату.

Наглядач перевіряє значки працівників на фабриці у Шанхаї, Китай. (Фото: Qilai Shen)

Викрадене легко можна було знайти на одному з найбільших ринків Хуацянбей у Шеньчжені (південь країни). Саме там опинились 19 тис. корпусів iPhone 5C, які компанія намагалася викупити напередодні анонсу цієї моделі. А потім ще 11 тис. — до старту продажу.

2014 року у нас вкрали 387 корпусів. 2015-го – 57 корпусів, 50 з них зникли в ніч анонсу, це було жахливо. 2016 року – лише 4 з 65 млн вироблених. Втрати склали приблизно 1 на 16 млн, що в нашій індустрії просто диво, — говорить Райс.

В Китаї витоків стало менше, а на території США, точніше в кампусах Apple, більше. Причому якщо в Піднебесній інформацією і деталями ділилися для того, щоб заробити, то в Америці найчастіше це відбувається через помилку або зайву балакучість.

Наприклад, Райс згадав випадок, коли один із співробітників забув у барі прототип iPhone 4, який потім потрапив до редакції Gizmodo. Причому, винний не говорив про те, що сталося, ще близько трьох тижнів.

Були й випадки, коли деякі працівники корпорації протягом кількох років займалися справжнім шпигунством. Зважаючи на це, служба безпеки впроваджує своїх агентів до деяких команд розробників. Їх мета — «допомогти співробітникам зберігати секрети».

Промовці відзначили, що вони виступають за особисту свободу, тому не читають листування співробітників.

Єдине питання, яке залишається: як при всьому досвіді, арсеналі й успіхах у сфері внутрішньої безпеки, запис закритого брифінгу потрапив до журналістів?

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти