Всупереч поширеній думці, що Twitter — це доволі спеціфічна соцмережа із вужчими інтересами аудиторії, виявилося, що він може бути дуже корисним, якщо мова йде про прогнозування небезпеки, як-от вуличні заворушення.

Вчені Університету Кардіффа (Великобританія) розробили спеціальний алгоритм пошуку подій через Twitter, який враховує різні чинники: геолокацію, частоту написання твіттів, час їх публікації, реакції користувачів і певні слова та словосполучення.

Виявилося, що завдяки цьому можна швидше за поліцію дізнатися про вуличні заворушення.

У деяких випадках ця різниця досягає однієї години.

Вуличні заворушення в Лондоні, 2011 рік.

За основу дослідники взяли 1,6 млн твіттів, написаних у 2011 році під час масових заворушень у Лондоні. Вони виявили, що, фільтруючи повідомлення в Twitter через спеціально розроблену програму, про перші зіткнення в Енфілді можна було дізнатися за 1 годину 23 хвилини до того, як на них почали реагувати поліцейські.

Висновки такі: перш ніж звернутися до поліції, людина пише про те, що сталося, в соціальній мережі.

Як ніколи в нагоді буде це оголошення:

У випадку пожежі покиньте будівлю перед тим, як написати про це у Твітер.

У доповіді також наголошується, що існуючі підходи фіксації подій, насамперед, націлені на масштабні події, такі як терористичні атаки. Побутові пожежі та автомобільні аварії залишаються непоміченими. Використання інформації з соціальних мереж може заповнити цю прогалину.

Більш того, спосіб, розроблений у Кардіффі, може допомогти в збиранні розвідданих, які, у свою чергу, можна використовувати для попередження надзвичайних ситуацій. Наприклад, таких, як вуличні заворушення.

«У цьому дослідженні ми показуємо, що соціальні мережі стають відправною точкою для інформування про події, в тому числі соціальні заворушення й злочинну діяльність. Ми ніколи не замінимо традиційні поліцейські наземні ресурси, але ми продемонстрували, що наша робота може поліпшити існуючі системи збору інформації», — говорить Піт Бернап, один з авторів дослідження.

Напрацювання Кардіффа також показали важливість сервісу Dataminr. Щодня він аналізує сотні мільйонів твіттів, повідомлення з новинних стрічок, зіставляє їх з ринковими і географічними даними, щоб визначити, яка інформація є достовірною або такою, що потребує вжиття заходів. Сервіс був представлений 2014 року.

Спочатку він призначався для журналістів. Власне, вони і брали участь у його розробці. Зокрема, це були кореспонденти телеканалу CNN.

Цікаво, що 2016 року Twitter закрив доступ розвідці США до даних Dataminr (5% акцій компанії належить Twitter). Спецслужби використовували інформацію для виявлення терористичних атак. Однак співпраця в цій сфері закінчилася через різні погляди на конфіденційну інформацію та захист приватного життя.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти