Єрченко Вадим
Опубліковано: 17 Липня 2017
Оновлено: 22 Липня 2017

Здавалося б, після блокування російських соцмереж і ресурсів пройшло не так вже й багато часу, проте за неповні два місяці картина українського інтернету все-таки змінилася.

Про це пише Watcher з посиланням на щомісячне дослідження Factum Group. Судячи з презентованої інфографіки, в червні позиції VK, «Яндекс» і Mail.ru просіли практично вдвічі. Але показники українських ресурсів вищими не стали.

Factum Group оцінює сайти за охопленням і середньоденною часткою. У цих категоріях лідерство залишилося за Google. А ось нижче вже йдуть зміни. У травні, ще до заборони, другу позицію за охопленням поділяли VK і Youtube (по 68%). Зараз на цьому місці лише Youtube (62%), а відразу за ним — Facebook (46%). VK можна знайти лише на восьмій позиції (36%).

Також за охопленням назад відкотилися:

  • «Яндекс» (з четвертого місця і 60% на шосте і 39%)
  • mailru (з п’ятого місця і 57% на 10-е і 33%)
  • «Однокласники» (з восьмого місця і 48% на 14-е і 24%)

Топ-25 сайтів в Україні

Російські ресурси втратили позиції і в категорії «Середньоденна частка». У травні VK, «Яндекс» і «Однокласники» займали третє, четверте і п’яте місця відповідно. У червні – четверте, п’яте й шосте.

У відсотках ця статистика виглядає наступним чином: 43%, 34%, 27% проти 26%, 17% і 16%. Щодо Mail.ru, то минулого місяця він був на сьомій позиції (24%), зараз — на дев’ятій (11%).

Топ-25 сайтів в Україні, щоденна частка.

Цікаво, що за охопленням позиції Facebook не сильно змінилися. У травні в нього було 48% проти 46% в червні. Те саме можна сказати про пошукові системи. Якщо «Яндекс-Пошук» дійсно просів (42% → 22%), то Google точно не виріс (77% → 76%).

Динаміка використання пошукових систем в Україні.

«Блокування зменшило аудиторію «Яндекс» коштом тих, хто користувався ним як пошуком номер два. Користувачі, які послуговувалися «Яндексом» як основною пошуковою системою або навіть єдиною — продовжили це робити», — так пояснює подібний феномен Сергій Петренко, екс-директор «Яндекс. Україна».

Серед поштових сервісів першість за охопленням у Gmail (38%) та Ukr.net (25%). Зростання обох прийшлося на травень. У першого в квітні було 29%, у другого — 18%. А ось у Mail.ru, навпаки, в квітні був пік популярності — 28%. Потім падіння — 25% в травні і 12% в червні.

Динаміка інтернет-порталів в Україні.

«… Упевнений, що аналітики «Яндекса» і «Мейл» зафіксували різке зростання числа користувачів POP3 і IMAP (протоколи для отримання пошти з віддаленого сервера. – Ред.) на своїх сервісах разом зі збільшенням кількості пересилань», — вважає експерт.

Висновок, який робить Сергій Петренко, не дуже втішний:

«…У ТОП-5 не з’явилося українських сервісів і проектів. Та й в «десятці» найбільш відвідуваних з українських сервісів присутні лише «Розетка» і дві сторінки одного Ukr.net. Це наочно показує, що навіть державних заборон конкурентів недостатньо для створення якісних і популярних сервісів».

Є в Сергія питання і до самого рейтингу:

«Я думаю, ті, хто багато років тому брав зі мною участь у засіданнях комітету з інтернет-реклами ІнАУ (Інтернет-асоціація України, — Ред.), який і формулював замовлення на цю дослідну діяльність, пам’ятає наші суперечки щодо репрезентативності та якості таких досліджень. Власне, ці питання нікуди не ділися — досить подивитися на дивне охоплення у privatbank.ua, з урахуванням того, що сам сервіс «Приват24» знаходиться на окремому домені».

Пан Петренко залишив пост голови українського підрозділу «Яндекс» на початку травня 2014 року, виступивши проти сепаратистських рухів, які тоді були активні в Одесі. Це рідне місто Сергія, в якому він жив і продовжує жити. Офіс «Яндекс. Україна» розташовувався там само.

«Я не хочу піддавати загрозам компанію і не можу перестати бути громадянином своєї країни», — так тоді пояснив свої дії пан Петренко.

← Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці
Tokar_ua Будьте в курсі. Долучайтесь до нашого каналу в Telegram.

    Поширити у Фейсбуці
    Надіслати у Messenger
    Надіслати в Telegram
    Надіслати у WhatsApp
    Зберегти в Pocket

    Додати коментар

    Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

    Ви вказали некоректні логін або пароль

    Вибачте, для коментування необхідно увійти.