Ще кілька років тому SoundCloud називали не інакше як «YouTube у світі музики», і в теорії його майбутнє повинно було бути таким само безхмарним. Однак, на практиці все вийшло трохи інакше.

Якщо кількість передплатників YouTube і кількість завантаженого на цей сервіс контенту зростає прямо пропорційно до доходів, то SoundCloud зразка 2017 року опинився межі банкрутства.

Керівництво компанії звільнило 40% співробітників, а також «оптимізувало» свої офіси в Сан-Франциско й Лондоні. При цьому не факт, що наявних коштів вистачить до кінця року.

Трохи історії

Невідомо, як склалася б доля YouTube, якби 2006 року його не придбав Google (власне, сам ресурс для перегляду відео з’явився на рік раніше). У свою чергу SoundCloud, який почав працювати 2008 року, довгий час прагнув повної незалежності. При цьому компанія не заробляла, а існувала коштом інвестицій від різних спонсорів. Серед них навіть відзначився актор Ештон Кутчер.

Проте з 2012 по 2014 рр. SoundCloud зазнав збитків у розмірі близько 75 млн € при доході 35 млн €. Тому вже кілька років SoundCloud шукає покупця.

2016 року ходили чутки про те, що придбати збитковий сервіс хоче Spotify, один з головних музичних стрімінгових ресурсів у світі. Ціна покупки за даними Bloomberg — від 700 млн $ до 1 млрд $. Але цього не сталося.

Доходи і витрати SoundCloud з початку роботи.

Звільнені з родини

У липні 2017 року стало відомо про те, що SoundCloud звільнив 40% своїх співробітників, а це 173 людини. Також були закриті офіси в Сан-Франциско і Лондоні. Що цікаво, деякі фахівці були скорочені через два тижні після прийняття на роботу, повідомляє Techcrunch.

«Нові співробітники відмовилися від інших пропозицій, продали свої будинки, щоб приєднатися до берлінського офісу SoundCloud», — пише видання.

Також журналісти наводять коментар людини, яка була присутня на закритій нараді компанії:

«Ерік (Вальфорс – один із засновників — ред.) сказав щось про сім’ю SoundCloud, і це викликало сміх. Ви просто звільнили 173 людини, і як ви збираєтеся розповісти про це родині?»

Джерела Techcrunch повідомляють, що рішення про масові скорочення не було спонтанним. Його прийняли кілька місяців тому, бо інвестори вимагали зменшити витрати. У березні цього року компанія позичила 70 млн $ у фондів Kreos Capital, Davidson Technology Growth і Ares Capital.

За прогнозами SoundCloud має фіннсування тільки до IV кварталу. У прес-службі компанії відзначили, що Techchurch перебільшує — коштів до кінця року вистачить. При цьому ведуться переговори з потенційними інвесторами.

Банкрутства не буде?

Однак, схоже, за завантажене надбання можна не перейматися. У блозі на SoundCloud з’явився запис за авторством Олександра Льюнга, компаньйона Еріка. У своєму зверненні він зазначив, що музика, яка є на сервісі, не зникне «ні через 50 днів, ні через 80».

«Ми прийняли кілька жорстких рішень, після чого деяким нашим співробітникам довелося піти. Але ми зробили це, щоб SoundCloud залишався сильною і незалежною компанією. Ваша музика в безпеці. SoundCloud тут, щоб залишитися», — запевнив Олександр користувачів сервісу.

Чи це майбутнє дійсно таке безхмарне, яким його малює пан Льюнг, покаже, як завжди, час.

Що таке SoundCloud сьогодні

У безкоштовному доступі на SoundCloud є 120 млн треків — в основному від незалежних митців. Також є два варіанти платної підписки: SoundCloud Go за 4,99 $ на місяць (без реклами + можливість слухати записи офлайн) і SoundCloud Go + за 9,99 $ (все теж саме + доступ до 30 млн треків виконавців зі світовим ім’ям).

За чутками, компанія має намір повернутися до витоків, тобто розвивати сервіс як майданчик для взаємодії людей з музичної галузі та просувати SoundCloud Go, бо компанія не може конкурувати з тим самим Spotify або Apple Music.

Кожного місяця сервісом користується 175 млн людей, але це дані за 2014 рік. Аналітики схильні думати, що зараз ця кількість скоротилася до 70 млн.

↑ Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці
 «На карту поставлена доля найбільшої у світі колекції реміксів, гаражних демок, підкастів, унікальних діджейських сетів та інших унікальних записів», — резюмує Techcrunch.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти