Єрченко Вадим
Написано: 7 Серпня 2017

У березні цього року Knight Foundation спільно з партнерами «Google News Lab» та «Online News Association» започаткували конкурс ідей Journalism 360 Challenge, мета якого — поширити використання VR-технології в журналістиці. Що особливо приємно, одним з переможців став український стартап «New Cave Media». Його засновники отримали 20 тис. $ на створення журналістського VR-додатку із застосуванням фотограмметрії про події на вулиці Інститутській.

Як це буде виглядати і коли ми побачимо результат? Відповіді нижче.

Усього організатори отримали понад 800 заявок з різних куточків світу, з них було відібрано 11 претендентів. Сумарно на свої розробки вони одержали 285 тис. $.

Протистояння на Інститутській під час Євромайдану. Лютий 2014-го.

Запропонований додаток буде використовувати знімки для вимірювання та картування об’єктів. Власне, це і є фотограмметрія. Таким чином, у New Cave Media хочуть відтворити місця, в яких відбувалися важливі події та які опинилися в центрі уваги медіа. Наприклад, стихійні лиха чи масові розстріли.

Компанію «New Cave Media» було засновано влітку 2016 року. Її спеціалізація — фільмування 360-градусних роликів, а також створення проектів віртуальної реальності.

При цьому ми перші, хто в Україні адаптує таке відео під журналістські історії», — розповів Олексій Фурман, один з засновників стартапу, в інтерв’ю Громадському радіо.

Свого часу Олексія та його команду надихнув перший фільм The New York Times, у якому була використана VR-технологія. 2015 року журналісти зняли короткометражну стрічку про дітей війни. Її головними героями стали Чуол з Лівану, Хана з Південного Судану і Олег з України.

Підготовка до зйомок для створення віртуального туру. Знищена терористами школа у Східній Україні.
Фото Ґаррі Кьортіс.

Це був перший подібний проект, який я побачив. Він став чудовим прикладом, як сферичне відео може розповісти історію для медіа. Це дає приголомшливий ефект присутності, де журналіст відходить на другий план, і ти, якщо й не взаємодієш з героями напряму, то все одно відчуваєш себе в безпосередній близькості до них, — згадує Фурман.

New Cave Media відтворить події, які відбувалися на вул. Інститутській 20 лютого 2014 року. За словами Олексія, частина команди була їхніми безпосередніми учасниками. Тому для віртуальної реконструкції вони використають фотографії, в тому числі й з особистого архіву.

Можна дати людині можливість ходити хаотично, але ми збираємося режисерувати весь процес… Вже точно знаємо, що вулицею глядач буде йти знизу до гори… Буде голос, який проведе його місцями та подіями. Також будуть архівні матеріали. З цього всього можна було б зробити віртуальний музей, але ми хочемо більше сторітеллінга, більше наративного, — поділився планами Олексій.

При цьому він зазначив, що отриманих у рамках гранту грошей, швидше за все, не вистачить, тому бюджет буде розширено.

На реалізацію задуму піде як мінімум рік. Однак New Cave Media планує презентувати демоверсію 20 лютого 2018 року.

← Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбук
    Поширити у Фейсбуці
    Надіслати у Messenger
    Зберегти в Pocket
    Надіслати в Telegram
    Надіслати у WhatsApp

    Додати коментар

    Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

    Ви вказали некоректні логін або пароль

    Вибачте, для коментування необхідно увійти.