На перший погляд, літак, що працює на електриці, нічим не відрізняється від свого бензинового або дизельного попередника. Але варто натиснути кнопку «Пуск» і ви зрозумієте — щось тут не так.

Можливо, вас навіть охопить паніка, бо ви почуєте… лише тишу. Ані ревіння двигуна, ані вібрацій. Просто шум електрики і м’який свист пропелера. Щоб розмовляти з людиною, навіть навушники не знадобляться. Але на цьому переваги Sun Flyer тільки починаються.

Ось, наприклад, електромотор. Він запускається за допомогою реостата та безпосередньо з’єднується з пропелером. Тобто ніяка енерговитратна трансмісія не потрібна, повідомляє IEEE Spectrum.

Вага двигуна — 20 кг, розміри — 10 см вглиб та 30 см в діаметрі. Якщо порівнювати з аналогічним двигуном внутрішнього згорання, то результати будуть не на користь останнього — він у 7 разів важчий та у 3 рази більший.

Електричний двомісний літак Sun Flyer.

Ще один плюс — 95% своєї електроенергії Sun Flyer направляє в роботу. Саме тому за годину польоту він витрачає електрики всього на 3 $, а його одномоторний брат на бензині «з’їдає» палива на 40 $. Розробники з Bye Aerospace підкреслюють — це важливіше за тишу у кабіні, бо літати — задоволення не з дешевих.

«Насамперед ми створили літак для навчання пілотів, оскільки в цій справі здатність літального засобу піднімати великий вантаж або триматися в повітрі більше 3-х годин не має значення. Головний фактор — це вартість», — каже Джордж Бай, засновник Bye Aerospace.

За його словами, навчальний процес – лише початок. З розвитком акумуляторів та гібридних двигунів на електротягу перейдуть й великі літаки. Вони стануть невід’ємною частиною ближньої авіації, бо завдяки своїй безшумності зможуть доставляти пасажирів та вантажі прямо до міст, створивши новий тип недорогих перевезень.

Пан Бай недарма робить наголос саме на навчанні. Торік компанія Boeing, посилаючись на своє дослідження, повідомила: щоб у найближчі кілька десятиліть авіація не зменшила обертів, до 2035 року у галузі повинно працювати 617 тис. пілотів. Зараз у світі їх близько 130 тис. Тому навчальні польоти на Sun Flyer розпочнуться наприкінці цього року.

Що ж до вартості електролітака, то 2016 року вона становила 250 тис. $.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Підтримайте Токар
50 грн.

10% середньостатистичної статті,
або ж пів дня роботи нашого сервера

Підтримати
Ось вона, нагода стати причетним до розвитку незалежних медіа!
Коменти