Розробка різноманітних систем захисту — це десятки та сотні мільйонів доларів. Якщо цим займається держава, звісно. Але, коли за справу береться вільний програміст просто заради цікавості, часто виходить, що витрачати такі шалені гроші необов’язково. Цю теорію підтверджує історія австралійського розробника Тейта Брауна, яку він виклав у своєму блозі.

За його словами, минулого року тільки в одному штаті Вікторія (Австралія) було викрадено 16 тис. машин. Їхня загальна вартість — 135,5 млн $. Через це поліція експериментує з різними технологічними рішеннями. Серед них — веб-сервіс VicRoads для перевірки стану реєстрації транспортних засобів та стаціонарний сканер номерних знаків. Це камера на штативі, яка знімає автомобілі, що рухаються, і автоматично визначає серед них викрадені.

«Не питайте, навіщо, але одного разу я захотів створити прототип сканера номерних знаків, що монтується на автомобіль. Цей сканер повідомляв би про викрадені або незареєстровані машини в автоматичному режимі. Я розумів, що окремі компоненти вже кимось реалізовані, і мені було цікаво дізнатися, наскільки важко буде об’єднати їх в єдину систему», — розповідає Тент.

Так він дізнався про плани поліції штату обладнати 220 патрульних машин подібними камерами. Бюджет цієї програми — 68,5 млн $. Тобто 311 тис. $ на одне авто.

«Упевнений, що можна знайти оптимальніше рішення», — цими словами програміст почав описувати свій метод.

Спочатку він вирішив, що визначення знаків має відбуватися локально. Також Браун зазначив, що передача відео в реальному часі до єдиного центру — це найменш ефективний підхід до вирішення цієї проблеми. Ще один його висновок — технологія розпізнавання знаків мусить вміти працювати із зображеннями поганої якості. Тому для тестів він обрав відео з відеореєстраторів. До того ж, вони мають ту саму якість, що й камери, встановлені у патрульних машинах.

Приклад роботи системи.

«Загалом я вирішив брати зображення з відеореєстратора, проганяти його через open-source-систему розпізнавання номерних знаків, відправляти запит до сервісу перевірки автомобільної реєстрації, а потім виводити результати на екран… Звучить просто, і так воно і є: наприклад, зображення можна обробити за допомогою бібліотеки openalpr. Для розпізнавання символів на номерному знаку більше нічого не потрібно», — запевняє австралієць.

В результаті Браун створив систему, яка розпізнає номерні знаки та визначає, чи не викрадений автомобіль. Так, іноді виникали проблеми, наприклад, через сонячні відблиски на лобовому склі. Тоді програма некоректно показувала деякі символи. Але у кінцевому підсумку видавала правильний результат. Рішення займає 57 рядків коду.

«Не треба зациклюватися на ідеї створення мережі за Оруелом, бо для цієї технології можна придумати більш позитивне застосування. Уявіть собі пасивну систему, що сканує автомобілі на дорогах та автоматично попереджає правоохоронні органи і власників про місцеперебування і напрямок руху викрадених машин. Використовуючи технології з відкритим вихідним кодом та існуючі компоненти, можна запропонувати рішення, яке забезпечить значно вищу прибутковість з інвестиціями менше ніж 68,5 млн $», — впевнений Тейт Браун.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти

Антон

Молодец разработчик! Называется “просто включи мозги”. На этапе планирования возникает 90% ошибок … ещё раз убеждаюсь …
А у тебя, Назар, не работает авторизация через ФБ …

Назар Токар

Дякую, в процесі.