Хай там як, але вітчизняний медіа-ринок справді є доволі насиченим. Це добре розуміють в українській інтернет-компанії Genesis Media. Саме тому її керівництво не орієнтується ані на Україну, ані на жодну іншу країну пострадянського простору. Ще 2012 року у GM вирішили просувати контент там, де медіа-ринок лише формується. Станом на 2017 рік можна констатувати — ця стратегія виявилася виграшною.

Створені цією компанією новинні сайти Naij, Tuko і Yen — лідери в Нігерії, Кенії і Гані, а таблоїд Kami — перший на Філіппінах. Загалом щомісяця ресурси GM відвідують понад 150 млн користувачів. Про це в інтерв’ю Bird In Flight розповів Андрій Боборикін, редакційний директор компанії. (Наприкінці серпня він залишив GM та став головним редактором порталу bit.ua).

Першою країною, де українська компанія почала працювати, стала Нігерія. Спершу це був новинний агрегатор у Facebook, бо «тоді там було простіше розкручуватися», пояснює Андрій.

«Нігерія — найбільша країна Африки, а за прогнозами на наступні 25 років — третя за чисельністю населення в світі. Тому і Facebook, і Google зацікавлені в тому, щоб під’єднати до мережі максимальну кількість нігерійців. Зараз інтернетом користується 40% жителів цієї країни».

У Нігерії є власні ЗМІ, але низької якості.

«Кенійські та нігерійські медіа зараз відстають від нас років на 10 з точки зору розвитку технологій, смаків аудиторії та кваліфікації редакцій… Але за ті кілька років, що ми працюємо в Африці, нам вдалося суттєво підняти планку та змінити місцевий ринок інтернет-ЗМІ», — розповідає пан Боборикін.

Головні редактори працюють на місцях, редакційні менеджери — у Києві. У столиці також формується контент.

«Локальний головний редактор працює безпосередньо в контакті з місцевою командою. Його роль у нас, насправді, більш представницька», — каже Андрій.

Але читачі не знають, що новинними порталами керують з Києва. За словами вже екс-редакційного директора, це не афішується:

«Ми наголошуємо на тому, що у кожного проекту є локальний представник. У Нігерії, Кенії, Гані у нас досить великі команди. Наприклад, в нігерійському офісі працює близько 50 людей — повноцінне новинне медіа».

Також пан Боборикін розповів, що майже всі їхні проекти є прибутковими. Заробляють на сейлз-хаусі (продаж рекламної площі в ЗМІ, — ред.), банерній рекламі тощо.

В планах GM — вийти на ринок США.

«Також в нас є молодий проект в Південній Африці. Ймовірно, це буде розважальний таблоїд, бо новинний ринок там досить розвинений», — зазначив Андрій.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти