«Час вкладати гроші та час отримувати дивіденди», кажуть мудрі люди. Саме такі працюють у Facebook. Скоро компанія Марка Цукерберга почне монетизувати WhatsApp, який вона придбала 2014 року за 22 млрд $. Ідея проста — зробити платформу для спілкування бізнесу та користувачів.
Але ініціаторами діалогу мають бути користувачі, а платити будуть бізнесмени.
Про плани Fb журналісти дізналися випадково — у коді менеджера оголошень Facebook знайшли фразу «Надіслати повідомлення через WhatsApp». Звісно, виникли питання і розробники відповіли. За їхніми словами, WhatsApp поки не збирається продавати рекламу через свій месенджер, а лише тестує кнопку чату в рекламному оголошенні Facebook. Так користувачі зможуть зв’язатися з компанією, яка їх цікавить.

Код з месенджера, що натякає на майбутню спільну роботу з WhatsApp.
Але платити будуть не юзери, а представники бізнесу — від великих банків до авіакомпаній, від автодилерів до місцевих кав’ярень. Відомо, що таку функцію вже тестують в Бразилії, Індії, Індонезії та Європі, зокрема, авіакомпанія KLM Royal Dutch Airlines. У WhatsApp підкреслюють, що йдеться не про односторонній спам. Тим паче, що зв’язок буде лише тоді, коли від користувача надійде запит.
Щось схоже використовує індійська компанія 1 mg, яка створила однойменний мобільний додаток. Через нього споживачі можуть отримати більше інформації про призначений медпрепарат та придбати його. Зараз стартап працює з WhatsApp, щоб мати зворотній зв’язок з користувачами, каже Гаурав Агарвал, один із засновників компанії.
Зробити замовлення через 1 mg можна лише за рецептом. Якщо продавець вважає, що наданої інформації недостатньо, він пише замовнику, аби той надав додаткові дані.
«Це набагато простіше, ніж через SMS або через наш додаток», — каже пан Агарвал.
За його словами, кількість замовлень від великих клієнтів після реалізації цього проекту збільшилася вдвічі.
Але не бізнесом єдиним. У майбутньому в месенджері можуть з’явитися рекламні оголошення, як, наприклад, у Facebook та Instagram, розмірковує Метт Ідема, головний операційний директор WhatsApp. Однак він підкреслив, що зараз найголовніше — підключити до платформи великі компанії.
Цікаво, що на фоні цих планів з WhatsApp пішов Брайан Ектон, один із засновників. За його словами, він починає «нову главу свого життя». Нею стане організація, яка поєднає в собі некомерційний фонд, технології та комунікації. Брайан пообіцяв розповісти про це більше вже незабаром. Також пан Ектон зізнався, що, хоча він давно планував створити новий проект, але рішення піти з WhatsApp було для нього нелегким.