Єрченко Вадим
Опубліковано: 28 Вересня 2017

Розмови про те, що Росія вплинула на вибір американців під час голосування за нового президента, не вщухають вже понад рік, але прямих доказів цього немає. Є лише непрямі.

Серед них — нещодавно опублікований коментар Facebook, в якому компанія визнала — в період з червня 2015 року по травень 2017 року вона продала реклами на 100 тис. $ акаунтам з російським корінням, які порушували внутрішню політику соцмережі.

«Після виборів 2016 року з’явилося багато питань щодо втручання Росії у виборчий процес. У квітні ми оприлюднили документ, де виклали думки щодо спроб зловживання фейсбуком. Виникає питання: чи існує зв’язок між зусиллями Росії та оголошеннями, купленими на Facebook? Аналіз подій показав, що рахунки й сторінки були взаємопов’язані, та діяли з Росії», — заявив Алекс Стомос, директор з безпеки у Facebook.

Мова йде про понад 3 тис. рекламних оголошень та 470 фейкових облікових записів.

Головні учасники виборів 2016 року — Дональд Трамп та ГІлларі Клінтон.

У деяких публікаціях 2015 року безпосередньо згадуються кандидат від республіканців Дональд Трамп та кандидат від Демократичної партії Гілларі Клінтон, пише Washington Post. Наразі невідомо, кому з них віддавалася перевага у проблемних матеріалах.

«Здебільшого робилися спроби посилити розбіжності у поглядах щодо спірних соціальних і політичних питань: від проблем ЛГБТ та расових питань до імміграції та права на носіння зброї», — зі свого боку запевняє пан Стомос.

У січні розвідка США дійшла висновку, що Росія втручалася у виборчий процес. За версією слідства, найняті тролі через соціальні мережі поширювали фальшиві новини, щоб вплинути на громадську думку. Але головна мета — домогтися обрання Трампа.

«Інформація, яку оприлюднили у Facebook, дуже важлива та серйозна. Але без відповіді залишається питання, чи існувала якась взаємодія між цими тролями та передвиборчою кампанією», — висловив власну думку Адам Шифф, який представляє демократів у комітеті з розвідки.

Також слід з’ясувати, чи отримували росіяни відповідні вказівки від людей з США. Джерело, обізнане з ходом внутрішнього розслідування, зазначило, що компанія не може визначити, чи координувалося розміщення матеріалів.

Водночас представник Facebook заявив:

«Є докази, які вказують на те, що деякі акаунти пов’язані з «фабрикою тролів», яка працює у Санкт-Петербурзі. Її офіційна назва — «Агентство інтернет-досліджень», хоча в нас немає можливості самостійно це підтвердити».

Слідство триває.

← Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці
Tokar_ua Будьте в курсі. Долучайтесь до нашого каналу в Telegram.

    Поширити у Фейсбуці
    Надіслати у Messenger
    Надіслати в Telegram
    Надіслати у WhatsApp
    Зберегти в Pocket

    Додати коментар

    Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

    Ви вказали некоректні логін або пароль

    Вибачте, для коментування необхідно увійти.