Розмови про те, що Росія вплинула на вибір американців під час голосування за нового президента, не вщухають вже понад рік, але прямих доказів цього немає. Є лише непрямі.

Серед них — нещодавно опублікований коментар Facebook, в якому компанія визнала — в період з червня 2015 року по травень 2017 року вона продала реклами на 100 тис. $ акаунтам з російським корінням, які порушували внутрішню політику соцмережі.

«Після виборів 2016 року з’явилося багато питань щодо втручання Росії у виборчий процес. У квітні ми оприлюднили документ, де виклали думки щодо спроб зловживання фейсбуком. Виникає питання: чи існує зв’язок між зусиллями Росії та оголошеннями, купленими на Facebook? Аналіз подій показав, що рахунки й сторінки були взаємопов’язані, та діяли з Росії», — заявив Алекс Стомос, директор з безпеки у Facebook.

Мова йде про понад 3 тис. рекламних оголошень та 470 фейкових облікових записів.

Головні учасники виборів 2016 року — Дональд Трамп та ГІлларі Клінтон.

У деяких публікаціях 2015 року безпосередньо згадуються кандидат від республіканців Дональд Трамп та кандидат від Демократичної партії Гілларі Клінтон, пише Washington Post. Наразі невідомо, кому з них віддавалася перевага у проблемних матеріалах.

«Здебільшого робилися спроби посилити розбіжності у поглядах щодо спірних соціальних і політичних питань: від проблем ЛГБТ та расових питань до імміграції та права на носіння зброї», — зі свого боку запевняє пан Стомос.

У січні розвідка США дійшла висновку, що Росія втручалася у виборчий процес. За версією слідства, найняті тролі через соціальні мережі поширювали фальшиві новини, щоб вплинути на громадську думку. Але головна мета — домогтися обрання Трампа.

«Інформація, яку оприлюднили у Facebook, дуже важлива та серйозна. Але без відповіді залишається питання, чи існувала якась взаємодія між цими тролями та передвиборчою кампанією», — висловив власну думку Адам Шифф, який представляє демократів у комітеті з розвідки.

Також слід з’ясувати, чи отримували росіяни відповідні вказівки від людей з США. Джерело, обізнане з ходом внутрішнього розслідування, зазначило, що компанія не може визначити, чи координувалося розміщення матеріалів.

Водночас представник Facebook заявив:

«Є докази, які вказують на те, що деякі акаунти пов’язані з «фабрикою тролів», яка працює у Санкт-Петербурзі. Її офіційна назва — «Агентство інтернет-досліджень», хоча в нас немає можливості самостійно це підтвердити».

Слідство триває.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти

Олександр

Що таке 100 000 $ на рекламу у США? Чи розуміє народ, наприклад, скільки наші українські політики витрачають на рекламу під час виборів? Навіть якщо ці 100 штук баксів витратили проПутінські агітатори, така смішна сумма грошей навіть не змінила би думки одного виборчого округу. Офіційно Трамп витратив 81 млн $ на ПР, а не офіційно всі його спонсори втиратили близько 5 000 000 000 $. А тепер у кого, залишилась хоча б крапля критичного мислення, зробыть висновки. Я більш ніж переконаний, що наша влада, вклала у компанію Клінтон у 10, а то і 100 разів більше (і це писали в СМІ) . Тому сама ця новиниа по суті є фейком.

Назар Токар

Саме так, 100 тисяч у розрізі країни — доволі невелика сума. Не кажучи вже про США. Мова лише про офіційні акаунти і витрати на них. Неофіційно, думаю, ні твітер, ні фейсбук ніколи не відмовляться від таких колосальних прибутків, що отримують від Ольгінських тролів.