28 вересня помилка у програмі, якою користуються 125 авіакомпаній по всьому світу, призвела до тимчасового колапсу десятків аеропортів. Сотні тисяч пасажирів не могли зареєструватися на рейс або купити квиток.

Що сталося

Одними з перших, хто повідомив про труднощі при реєстрації пасажирів, були журналісти The Telegraph. Мова йшла про лондонський аеропорт «Гатвік». У прес-службі аеропорту підтвердили наявність збоїв у роботі системи, але підкреслили — проблема полягає у ПЗ авіакомпаній, а не в «Гатвіку».

Також стало відомо, яка саме програма «глючить», — Amadeus Altéa.

Вже за дві хвилини, об 11:12, представник аеропорту оголосив радісну звістку: «Після короткочасного IT-збою все працює».

Та це був лише початок. Соцмережі зарясніли повідомленнями про затримки та неможливість придбати квитки у різних куточках планети. Свої слова користувачі підтверджували фотографіями величезних черг.

Лондонський «Хітроу», паризький «Шарль де Голль», сінгапурський «Чангі» та багато інших — цього четверга їх об’єднала одна спільна проблема. За годину, о 12.12, стало відомо, що компанія Amadeus, розробник проблемного ПЗ, підтвердила збій у своїх системах. До 14:30 вона усунула неполадки.

Майже хепі-енд

Що маємо у сухому залишку. Проблеми почалися о 10.30 та тривали до другої години дня. В деяких аеропортах програма не працювала декілька хвилин. В окремих випадках — півгодини. Скільки саме операторів зіткнулися з цим явищем, наразі невідомо.

«Amadeus обслуговує такі авіамережі як Star Alliance (64%), One World (75%) та Sky Team (53%). Це означає, що проблеми з ПЗ могли виникнути у більш ніж 120 авіакомпаній. Серед них — BA, AirFrance, KLM і Lufthansa», — написали кореспонденти The Telegraph.

Треба зазначити, що рік тому «Міжнародні Авіалінії України» та Amadeus підписали угоду про довгострокове стратегічне співробітництво в сфері IT та дистрибуції.

«МАУ успішно завершила впровадження комплексного технологічного рішення Amadeus Altéa Suite», — повідомляла прес-служба компанії у листопаді 2016-го.

Десь по обіді МАУ на своїй сторінці у Fb попередила про затримку декількох рейсів.

На наше питання, чи пов’язано це зі згаданою вище програмою, нам відповіли негативно:

«Дійсно, дана ситуація мала місце. Затримки на рейсах з цим не пов’язані. Причиною затримок стало закриття повітряного простору над аеропортом Вінниці».

Що ж до пасажирів, які все ж таки зазнали дискомфорту, то на них чекає матеріальна компенсація (від 250 €), якщо їм довелося чекати на свій літак понад 3 години. Сума збитків наразі невідома.

28 вересня 2017-го, пасажири у черзі на реєстрацію під час збою в програмі Amadeus.

Єдина платформа

Звісно, виникає питання, чому стільки авіаоператорів працюють з Amadeus Altea? На відміну від застарілих ІТ-систем, Altéa базується на загальній технічній інфраструктурі. Через неї авіакомпанії передають інформацію про розклад авіарейсів, тарифи, бронювання квитків на спільну платформу у реальному часі, що значно пришвидшує обробку даних та взаємодію між партнерами.

Altéa Suite складається з чотирьох основних модулів:

  1. Altéa Reservation, що забезпечує бронювання, ціноутворення та керування квитками через єдиний інтерфейс;
  2. Altéa Inventory, що забезпечує графік та керування посадковими місцями;
  3. Altéa Control Exit, система контролю вильоту;
  4. Altéa e-commerce, набір програм для продажу та підтримки електронної комерції авіакомпаній.

2016 року кількість пасажирів на борту авіакомпаній, що використовують Amadeus Altéa, становила 838,3 млн, а це кожен десятий житель планети.

Чи стане їх більше цього року? Можливо, це залежить від того, чи пояснить розробник ПЗ, що саме стало причиною збою, та чи проведе він ретельну роботу над помилками.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти