Єрченко Вадим
Опубліковано: 25 Жовтня 2017

Днями Кабмін вніс зміни до «Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг». Головна мета — навести лад у цій сфері.

Законотворці нарешті визначилися з такими термінами як «спам», «рефайл», «аномальна інтенсивність викликів» тощо. На думку авторів проекту, це допоможе «врегулювати відносини між споживачами та операторами».

Хоча деякі ЗМІ розглядають це питання трохи під іншим кутом та вважають, що у такий спосіб Кабмін просто розширив перелік порушень, за які абонентам відключатимуть послуги.

Навіщо були потрібні корегування, пояснили у Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації.

«У 2015-2016-му 20% звернень громадян до НКРЗІ стосувалася блокування абонентських номерів. Оператори зафіксували збільшення випадків так званого абонентського рефайлу, — зазначено на сайті НКРЗІ.

Що таке рефайл?

Абонентський рефайл — це підміна вхідного міжнародного голосового трафіку, щоб він розцінювався оператором як місцевий.

Це схема з отримання грошей за мобільні дзвінки з-за кордону без оплати за міжнародним тарифом. За такі дзвінки українські оператори отримують оплату плату від своїх іноземних колег, зазвичай до 20 центів за хвилину.

Вхідний дзвінок з-за кордону, перед тим, як потрапити до українського оператора, проходить складним шляхом з’єднань. Під час цього процесу дзвінок можуть перехопити компанії, що займаються рефайлом, а після цього передати сигнал через інтернет як звичайну IP-телефонію.

Тож завдяки роботі «посередників» оператори не отримували виплат за дзвінки.

Абонент в Україні після рефайлу отримає міжнародний дзвінок з невідомого українського або прихованого номера. А гроші за цей дзвінок отримає не оператор з України, а посередник, який його перехопив.

Збитки українських операторів від цього виду шахрайства сягають мільйонів євро щороку.

Розсилка мобільного спаму

Відтепер абонента також можуть покарати за розсилку спаму і проведення дзвінків про акції, розіграші, конкурси, пропозиції поповнити рахунок, надання послуг, що не замовлялися.

Також «санкції» неминучі, якщо оператор встановить, що зловмисник займається рефайлом, викликами з аномальною інтенсивністю (регулярні дзвінки в одному і тому ж напрямку, тривалістю більше однієї години на мережі іншого оператора) тощо.

У разі порушень оператор повинен скласти відповідний акт. Це можна зробити як у письмовому, так і в електронному вигляді.

Крім того, операторів зобов’язали повідомляти абонентів про підстави, з яких їм скоротили перелік послуг або взагалі припинили їхнє надання. За відновлення послуг клієнт не повинен платити додатково.

«Зміни спрямовані на захист прав споживачів телекомунікаційних послуг щодо відключень абонентів і надання операторам можливості дій щодо шахрайських дій абонентів», — запевняють у НКРЗІ.

← Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці
Tokar_ua Будьте в курсі. Долучайтесь до нашого каналу в Telegram.

    Поширити у Фейсбуці
    Надіслати у Messenger
    Надіслати в Telegram
    Надіслати у WhatsApp
    Зберегти в Pocket

    Додати коментар

    Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

    Ви вказали некоректні логін або пароль

    Вибачте, для коментування необхідно увійти.