Великі корпорації наближають майбутнє, як можуть. Ось Sidewalk Labs, яка належить Google, хоче звести у Торонто район, нафарширований передовими технологіями по самісінькі смітники з вуличними ліхтарями. Влада міста лише «за».

Бюджет такого амбіційного проекту — понад 2 млрд $.

Sidewalk Labs виграла заявку на облаштування 4,8 га на березі Онтаріо, вздовж Східної берегової лінії Торонто. Сюди ж переїде місцевий підрозділ Google. Також зазначається, що спочатку площа «розумного» району складе 8 км². У майбутньому, якщо проект буде вдалий, район може розростися до цілого міста площею 323 га.

Лише на розробку компанія планує витратити 50 млн $. Sidewalk Labs інвестує в проект 1 млрд $, а влада Торонто — ще 1,25 млрд $, повідомляє Engadget.

Загалом концепт проекту під назвою Quayside містить 196 сторінок. У цій праці викладено ідеї, як має виглядати та функціонувати район. Високошвидкісні пороми, парки з можливістю адаптації під конкретний сезон, сміттєвози-роботи, роботи-кур’єри, вантажні дрони, маршрути для яких прокладуть під землею, велодоріжки з підігрівом, модульні будинки, безпілотні таксі та автобуси (мешканцям запропонують відмовитися від особистих автомобілів) — це лише частина фантазій Sidewalk Labs.

Скрізь буде безліч датчиків та камер, аби збирати інформацію про транспортні та пішохідні потоки, забруднення повітря, стан інфраструктури тощо. Але датчики встановлять не лише на вулиці, а й в квартирах. Вони фіксуватимуть рівень шуму або те, чи заповнене відро для сміття. І такі виміри викликають занепокоєння, бо подібний збір даних — антонім слова «конфіденційність». Але у Sidewalk Labs обіцяють встановити жорсткі вимоги, аби захистити право людини на особисте життя.

За словами Джастіна Трюдо, канадського прем’єра, набережна у Торонто стане «випробувальним полігоном для новітніх технологій, які допоможуть нам будувати більш чисті, «розумні», зелені міста».

Представники компанії також задоволені розвитком подій. Та деякі експерти налаштовані менш оптимістично.

«Міста роблять все, аби покращити економіку та побудувати нову інфраструктуру. Але їм треба усвідомити, що компанії, які допомагають їм у цьому, аж ніяк не альтруїсти — вони зацікавлені в отриманні прибутку для своїх акціонерів», — зазначив Роберт Пуентес, експерт з міського планування американської аналітичної організації «Центр транспорту Ено».

↑ Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти