Єрченко Вадим
Опубліковано: 1 Грудня 2017

Уже майже 10 років існує план під назвою Via Carpatia. Це автотранспортний маршрут, який має з’єднати країни Північної та Південної Європи. Минулого року до створення цього трансєвропейського коридора долучилася й Україна. Це означає масштабне будівництво нових автошляхів та залізничних колій.

Та чи будуть враховані інтереси тварин під час проектування та будівництва цієї мережі? Відповісти на це питання взялися екологи в рамках проекту Transgreen.

Створення зазначеної інфраструктури призведе до змін, а подекуди і до руйнування цінних екосистем. Для того, аби цьому запобігти та пом’якшити загрозу для природи, і було створено вищеназваний проект. Його учасники розробляють рішення, які сприятимуть будівництву транспортної мережі з найменшим негативним впливом на довкілля. Насамперед мова йде про екодуки. Це спеціальні переходи та тунелі для диких тварин.

У серпні цього року видання Romania Libera писало про те, що Transgreen проектує екодуки для Румунії, Австрії, Чехії, Словаччини та Угорщини. Свої зусилля фахівці спрямували на 4 пілотних автошляхи: Тіргу — Муреш — Ясі (Румунія), Арад (Радна) — Дева (Румунія), Бескиди (Чехія — Словаччина) та Міклош (Угорщина) — Кошіце (Словаччина) — Ужгород (Україна).

Transgreen об’єднує організації, які безпосередньо беруть участь у розробці великих інфраструктурних і природоохоронних планів: національні державні органи і регіональні організації, міжнародні організації, дослідницькі центри та університети, автомобільні компанії, екологічні організації.

Бюджет проекту — 2,48 млн. €. З них 2,1 млн. € — це гроші Європейського фонду регіонального розвитку.

«Наразі в рамках міжнародного проекту Transgreen екологи та захисники природи (в тому числі й українські) вивчають вплив майбутніх доріг на міграцію великих хижаків у межах Карпат, а також розробляють правову базу та рекомендації для будівництва екодуків — насамперед у Румунії, але потім, можливо, і в Україні. Зокрема, йдеться про переходи для таких великих тварин, як рись та бурий ведмідь (орієнтовно в Карпатах їх залишилося 200 і 220 особин відповідно)», — пише Тарас Ямелинець, національний координатор Transgreen.

Презентація проекту в Україні відбулася у травні 2017 року. Асоційованими партнерами проекту з боку нашої держави стали Міністерство екології та природних ресурсів, а також Обласне управління екології та природних ресурсів Закарпатської облдержадміністрації.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти
← Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці
Поширити у Фейсбуці
Надіслати у Messenger
Надіслати в Telegram
Надіслати у WhatsApp
Зберегти в Pocket
Обговорення