Уже майже 10 років існує план під назвою Via Carpatia. Це автотранспортний маршрут, який має з’єднати країни Північної та Південної Європи. Минулого року до створення цього трансєвропейського коридора долучилася й Україна. Це означає масштабне будівництво нових автошляхів та залізничних колій.

Та чи будуть враховані інтереси тварин під час проектування та будівництва цієї мережі? Відповісти на це питання взялися екологи в рамках проекту Transgreen.

Створення зазначеної інфраструктури призведе до змін, а подекуди і до руйнування цінних екосистем. Для того, аби цьому запобігти та пом’якшити загрозу для природи, і було створено вищеназваний проект. Його учасники розробляють рішення, які сприятимуть будівництву транспортної мережі з найменшим негативним впливом на довкілля. Насамперед мова йде про екодуки. Це спеціальні переходи та тунелі для диких тварин.

У серпні цього року видання Romania Libera писало про те, що Transgreen проектує екодуки для Румунії, Австрії, Чехії, Словаччини та Угорщини. Свої зусилля фахівці спрямували на 4 пілотних автошляхи: Тіргу — Муреш — Ясі (Румунія), Арад (Радна) — Дева (Румунія), Бескиди (Чехія — Словаччина) та Міклош (Угорщина) — Кошіце (Словаччина) — Ужгород (Україна).

Transgreen об’єднує організації, які безпосередньо беруть участь у розробці великих інфраструктурних і природоохоронних планів: національні державні органи і регіональні організації, міжнародні організації, дослідницькі центри та університети, автомобільні компанії, екологічні організації.

Бюджет проекту — 2,48 млн. €. З них 2,1 млн. € — це гроші Європейського фонду регіонального розвитку.

«Наразі в рамках міжнародного проекту Transgreen екологи та захисники природи (в тому числі й українські) вивчають вплив майбутніх доріг на міграцію великих хижаків у межах Карпат, а також розробляють правову базу та рекомендації для будівництва екодуків — насамперед у Румунії, але потім, можливо, і в Україні. Зокрема, йдеться про переходи для таких великих тварин, як рись та бурий ведмідь (орієнтовно в Карпатах їх залишилося 200 і 220 особин відповідно)», — пише Тарас Ямелинець, національний координатор Transgreen.

Презентація проекту в Україні відбулася у травні 2017 року. Асоційованими партнерами проекту з боку нашої держави стали Міністерство екології та природних ресурсів, а також Обласне управління екології та природних ресурсів Закарпатської облдержадміністрації.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти