У березні 2017 року Facebook запровадив позначку «disputed» («спірний») — червоний знак оклику в трикутнику — поряд із фейковими або неперевіреними новинами.

Та не минуло й року, як компанія визнала, що цей метод виявився недієвим. Ба більше, він призвів до абсолютно протилежного результату.

«Академічні дослідження щодо боротьби з дезінформацією показали, що така червона позначка — це сильний візуальний образ. Тому фактично він може закріпити глибоко вкорінені переконання, а це ефект, протилежний тому, якого ми хотіли досягнути», — написала менеджер Тесса Ліонс у блозі компанії.

Також жінка зазначила, що більш ефективними є посилання на додаткові матеріали щодо тієї чи іншої теми. Завдяки їм користувач може самостійно визначити, чи є новина фейком. Таким чином, можна зупинити її поширення соціальною мережею.

Власне, такі статті і стануть заміною позначки «disputed».

Червона позначка привертає увагу читачів замість того, щоб попереджати про потенційно ненадійне джерело інформації.

Окрім цього, Facebook впроваджує ще один інструмент, та про нього наразі мало що відомо. За словами пані Ліонс, він допоможе краще зрозуміти, чим керуються користувачі, коли вирішують для себе, чи є фейком певна інформація.

«Це не буде впливати на стрічку новин у найближчому майбутньому. Однак згодом це може допомогти нам визначити, чи стала інформація у Facebook якіснішою», — зазначила Тесса.

Нагадаємо, що у листопаді компанія Марка Цукерберга почала тестувати індикатор довіри, завдяки якому користувач може відрізнити якісні ЗМІ від тих, що подають фейкові новини.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти