Нещодавно ми писали про невеличке технологічне диво — гідровелосипед з електродвигуном. Сьогодні в нас новина більш масштабна і вона також пов’язана з водним видом транспорту та електрикою. Уже восени 2018-го голландська компанія Port-Liner хоче спустити на воду дві велетенські електробаржі вартістю 100 млн €.

Назва суден, які ще збирають, — Tesla ships. Вони курсуватимуть каналом Вільгельміна, що у Нідерландах. Проект, який субсидією у 7 млн € підтримав Європейський союз, змінить схему транспортування між портами Амстердама, Антверпена та Роттердама на краще.

«У Європі є близько 7,3 тис. внутрішніх суден, і  більше 5 тис. з них належать підприємцям Бельгії та Нідерландів. Ми можемо збирати понад 500 кораблів на рік, але й цього не достатньо. Потрібно ще 50 років, аби перевести вантажні судна на «зелену» енергію», — зазначив Тон ван Мейген, виконавчий директор Port-Liner.

Ця електрична баржа здатна одночасно перевозити 280 контейнерів.

За розрахунками, перші шість суден із нульовим рівнем викидів замінять 23 тис. вантажівок, які щороку їздять нідерландськими дорогами.

До речі, голландці власноруч розробили не лише ці гігантські баржі, а й елементи живлення до них. Батареї містяться в контейнері. За словами пана Мейгена, така технологія дозволить модернізувати наявні кораблі, замість того, щоб будувати нові:

«Контейнери заряджаються на березі через енергоносій Eneco, який отримує енергію від сонця, вітряків або інших поновлюваних джерел енергії. Це дозволяє нам модернізувати ті судна, які вже працюють, що є великим стимулом для цього напрямку».

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти