Японська компанія Eco Marine Power презентувала проект сучасних вітрил EnergySails для вантажних кораблів, зроблених із сонячних панелей. Окрім цього, вони можуть акумулювати енергію вітру. Під час шторму їх можна буде зібрати, щоб вберегти від вітру та хвиль.

Запропонована система (жорсткі вітрила, сонячні панелі, модулі енергозбереження та мережа комп’ютерів) не така проста, як здається на перший погляд. Вітрила EnergySail встановлюються на індивідуальні щогли, аби вони вловлювали вітряні потоки, обертаючись навколо власної осі. Водночас сонячні панелі, встановлені на вітрилах, живлять обладнання. Та для цього їх треба під’єднати до загальної енергомережі судна.

Вітрила, які здатні використовувати і акумулювати сонячну і вітряну енергію, можуть збільшити ефективність вантажних перевезень, а також зменшити шкідливі викиди в атмосферу.

Проект 2017 року

Протягом 2018 року Eco Marine Power проведе техніко-економічне обґрунтування на прикладі кількох великих кораблів. Мета дослідження — вирахувати, скільки енергії зможуть генерувати такі вітрила в різних умовах, та визначити максимальну кількість сонячних батарей, яку можна встановити на одному судні. Після теорії конструктори мають намір перейти до практики. Вони оберуть один корабель, аби забезпечити його повною системою EnergySail. Випробування триватимуть від 12 до 18 місяців. Збирати вітрила буде компанія Teramoto Iron Works (Ономічі, Японія).

Журналісти Clean Technica зазначають, що вантажні кораблі є одним з основних джерел викидів вуглецю. Тому наразі підтримку може отримати будь-який задум, що дозволить зменшити шкідливий вплив на довкілля. Та водночас проект має знизити витрати судноплавних компаній. Тільки тоді вони будуть інвестувати гроші, необхідні для перетворення кораблів на екологічно чистіші плавзасоби.

↑ Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти