Нещодавно Міністерство інфраструктури опублікувало твіт:

А вже наступного дня, 22 лютого, міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив про заснування Центру транспортних інновацій HypeUA, який має створити тестовий майданчик для реалізації проекту Hyperloop в Україні.

Якщо ви не читали наші статті про Hyperloop, то я розкажу, що це —інноваційна технологія пасажирських перевезень, запропонована Ілоном Маском.

Полягає вона в тому, що потяги рухаються у вакуумних трубах завдяки двом електромагнітним двигунам. Така технологія дозволяє «потягам» розвивати швидкість до 1200 км/год.

Що зараз відбувається з HypeUA?

Наразі триває процес оцінки економічного і технічного потенціалу. Сам тестовий майданчик для системи планують побудувати наступного року поблизу Дніпра.

Але якщо ви думаєте, що зовсім скоро на зміну холодним вагонам Укрзалізниці прийдуть гіпершвидкісні потяги – ви, на жаль, помиляєтесь.

Оскільки будівництво тестового майданчика — це лише попередній етап, потрібний для початку переговорів з Virgin Hyperloop One про запуск та промислове будівництво вакуумних залізних тунелів:

Не треба очікувати, що завтра ми відкриємо двері, сядемо в капсулу і «помчимо». Бо навіть на світовому рівні ця система не є досконалою, — каже Омелян, уникаючи будь-якої конкретики.

Зі свого боку радник міністра налаштований більш оптимістично:

Насправді технології розвиваються дуже швидко, і реалізація Hyperloop в Україні, на мій погляд, це питання 3-5 років, — каже радник міністра інфраструктури, пан Юрій Гусєв.

Якщо все піде за планом і вдасться знайти приватних інвесторів, то насамперед такі потяги з’єднають Дніпро і Київ. А вже потім будуть проведені додаткові лінії до Одеси, Львова та Харкова.

Говорити про ціни на квиток ще дуже зарано, але Гусєв заявляє: «За різними оцінками, реалізація Hyperloop удвічі дешевша, ніж реалізація високошвидкісної залізниці. Це означає, що окупність буде в рази швидшою, ніж окупність традиційних видів пересування».

А нам з вами нічого не залишається, окрім як надіятись на наших можновладців та сподіватись, що цей проект таки буде реалізований повною мірою.

Пишу про космос, мистецтво і технології так, щоб це було варто читати. Ведучий та сценарист Tokar.Review.

Коменти