Hyperloop hyperloop’ом, та не варто скидати з рахунку звичайні залізничні потяги. Так, змагання зі швидкості вони програють, але цей транспорт можна зробити економічно вигіднішим. Для цього рухомий склад має отримувати енергію від сонячних панелей, які треба встановити поруч із колією.

Такий проект запропонували дослідники з лондонського Імперського коледжу.

Цей спосіб дозволить доставляти енергію у вигляді тягового струму, оминаючи традиційну мережу, і тоді прощавайте, пікові навантаження! Також нова система стане у пригоді регіонам, які мають проблеми з електроенергією і водночас — великий потенціал для використання сонячної енергії.

Така ідея виникла в інженерів після протестів жителів села Балькомбе в Західному Суссексі. Мешканці протестували проти геологорозвідувальних бурових робіт поблизу села. Згодом опір трансформувався в ініціативу повного забезпечення жителів села енергією з поновлюваних джерел. Але місцевій енергомережі бракувало ємності, щоб прийняти сонячну енергію без значних капіталовкладень у реконструкцію.

Ця проблема зачепила і мешканця Балькомбе, професора Тіма Гріна, який очолює лабораторію Energy Futures в Імперському коледжі. І врешті-решт він запропонував рішення, яке можна застосувати не тільки в цьому селі, а й в інших регіонах Британії.

Потяг на сонячній енергії

Однією з переваг залізничного сполучення на сонячній енергії є те, що сонячні панелі зазвичай виробляють постійний струм від 600 до 800 В, а залізниці у сільській місцевості також працюють на постійному струмі у 750 В.

Тому немає потреби у перетворенні постійного струму на змінний, що призводило б до втрат енергії. Крім цього, там, де поїзди використовують постійний струм, зазвичай через кожні 3 км є підстанції, що також зручно для розміщення сонячних панелей.

Грін разом зі своїми колегами стверджує, що 15% приміських маршрутів в Кенті, Суссексі і Вессексі можуть отримувати електрику від сонячної енергії. Також цей варіант підходить для живлення наземних ліній Лондонського метро. Інженери вже визначили 50 можливих майданчиків для встановлення панелей.

Ними можуть стати ділянки на занедбаних землях, дахи складів та навіть об’єкти у водосховищах.

Та, щоб реалізувати цей задум, спочатку треба розібратися з деякими технічними нюансами. Наприклад, як і коли подавати сонячну енергію на третю (контактну) рейку.

Нагадаємо, що в Австралії вирішили піти трохи іншим шляхом і встановили сонячні панелі на дах потяга:

В Австралії запустили потяг, який працює на сонячній енергії

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти