Минулий рік був вдалим для вітчизняних стартапів. За підрахунками фонду AVentures Capital, їм вдалося залучити рекордні 265 млн $. Які саме компанії отримали ці гроші? Від яких інвесторів?
Відповіді на ці питання та інші, не менш цікаві факти — нижче.
Спочатку про загальне. За багатьма показниками 2017 рік виявився фінансово кращим за попередній. Наприклад, 2016 року українським стартапам вдалося залучити всього лише 80 млн $. Окрім цього, торік закордонні інвестиції сягнули 96%. 2016 року цей показник був на рівні 58%.
Зросла й середня сума інвестицій. На первинній стадії, коли стартапи збирають гроші на розвиток, вона склала 490 тис $ (проти 450 тис. $). А на стадії, коли стартапи шукають гроші вже для виходу на ринок, вітчизняні компанії в середньому залучили 4,78 млн $ (проти 1,5 млн $).
Єдиний показник, що суттєво зменшився торік, — це кількість угод. Попри приплив інвестицій, 2017 року відповідних контрактів підписали майже вдвічі менше, ніж 2016 року — 44 угоди проти 78. Цікаво, що гірше було лише 2011 року. Тоді уклали 29 угод.
«Загальний обсяг інвестицій в українські ІТ-компанії за останні 5 років склав 630 млн $, зокрема за участю провідних світових інвесторів. Це свідчить про розвиток і стійкість галузі в умовах економічних і політичних проблем країни», — впевнений Євген Сисоєв, один із авторів дослідження.
А тепер від загального до конкретного. Найбільше інвестицій залучив стартап Grammarly, який створив онлайн-сервіс перевірки правопису і граматики англійською мовою. Від General Catalyst, IVP і Spark Capital він отримав 110 млн $.
На другому місці — блокчейн-компанія BitFury. Credit China Fintech Holdings вклав у неї 30 млн $.
Ще 10 млн $ від Almaz Capital, Y Combinator, AVentures Capital, U.Ventures, Digital Future та інших отримав Petcube, який розробляє ґаджети для власників домашніх тварин.
Компанія | Інвестиції (млн $) |
---|---|
Grammarly | 110 |
BitFury | 30 |
Petcube | 10 |
People.ai | 7 |
YayPay | 5.3 |
Allset | 5 |
Rentberry | 2.8 |
Talkable | 2 |
Tumkey Lender | 2 |
Promo Republic | 1,2 |
CallPage | 1,1 |
Компанією, яка 2017 року зібрала рекордну суму через краудфандингові майданчики (а саме через Kickstarter та Indiegogo) стала Senstone. На розробку кулона для перетворення голосових заміток на текст їм надали 389 тис. $.
Попередній лідер краудфандингової гонки — стартап Jollylook, який збирав гроші на екологічну фотокамеру, — зрештою посів друге місце, отримавши 377 тис. $:
2017 року українські стартапи зібрали 2 млн $ на Kickstarter та Indiegogo