2017 року Україна посіла дев’яте місце серед країн, де активно розвивається електромобільний сегмент ринку. Такі результати чергового рейтингу від Inside EVs. «Це ж добре!», — промайне у вас думка.

Але 2016 року ми були на п’ятому місці, випереджаючи США, Японію, Францію та Німеччину!

Хоча дев’яте місце теж багато про що говорить, зважаючи на нашу економічну ситуацію загалом і платоспроможність населення зокрема.

Автори дослідження зазначають, що 2017 року Україна стала для них найбільшим сюрпризом. На їхню думку, ми продемонстрували іншим, скажімо так, не найбагатшим країнам, що навіть із фінансовими проблеми можна стати одним із флагманів світової електромобільної революції.

«Україна — це значною мірою єдина країна, громадяни якої мають показник платоспроможності нижче середнього, і водночас там серйозно розвивають напрямок EV», — кажуть експерти.

Як приклад, автори наводять Китай, що був лідером у 2016-2017 роках. Там згаданий показник є середнім і вище середнього.

Та повернімося до України. За інформацією Inside EVs, торік майже половину електрокарів, придбаних нашими співвітчизниками, склали вживані Nissan Leaf зі Штатів. Загалом українці придбали 4,6 тис. авто (проти 2,6 тис. 2016 року), 635 з яких — нові Outlander PHEV, замовлені Нацполіцією.

Outlander PHEV, якими користується нацполіція

Загальний обсяг продажів авто зріс на 60-70%. Але ж чому ми втратили 4 позиції? Бо частка саме електромобілів зросла несуттєво — з 2,9% до 3,1%.

Слід зауважити, що рейтинг Inside EVs складається із суми балів, отриманих за різними критеріями: частка електромобілів на ринку країни, темпи розвитку відповідної інфраструктури, дотації, пільги, законодавча підтримка уряду тощо.

Отже, зі 100 можливих балів ми отримали всього лише 38,5. Але й результат того ж таки Китаю далекий від ідеалу — 70 балів. У Норвегії, яка посідає другу сходинку, — 54 бали. У Швеції та Сполучених Штатів, які ділять третє місце, — 44,5.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти