Єрченко Вадим
Опубліковано: 29 Березня 2018

Працевлаштування до великої компанії — це майже завжди довготривалий процес, який виснажує як здобувача, так і рекрутера. А через стрес можна не надто добре себе проявити або зробити неправильний вибір.

Тому менеджмент Unilever вирішив прибрати людський фактор з етапу відбору кандидатів, доручивши цю справу штучному інтелекту.

Unilever — один зі світових лідерів на ринку продуктів харчування та товарів побутової хімії (зокрема й парфумерії). В активі цієї британо-нідерландської компанії такі бренди, як Axe, Dove і Lipton. Кількість працівників по всьому світу — 170 тис. і охочих працювати завжди вистачає.

Та кілька років тому керівництво вирішило омолодити свою команду. Така мета вимагала нового підходу, зазначив Майк Клементі, один із керівників служби персоналу. В результаті було розроблено систему чотирьох кроків.

Крок 1: Профіль в LinkedIn

Рекрутерам більше не треба їздити по коледжах у пошуках молоді. Зацікавлені та активні користувачі інтернету можуть знайти вакансії на сайті Unilever, а також у Facebook, LinkedIn, The Muse і WayUp.

Замість резюме здобувачу треба відправити лінк на свій профіль у LinkedIn.

Крок 2: «Розумні» ігри

На цьому етапі здобувачу пропонується зіграти в «розумні» ігри від Pymetrics. В процесі штучний інтелект визначає його здатність фокусуватися, читає емоційні та контекстні сигнали, оцінює пам’ять і ставлення до ризику.

Крок 3: Інтерв’ю зі штучним інтелектом

Кандидати, які відповідають вимогам певної вакансії, проходять інтерв’ю за допомогою програми HireVue. Умовна бесіда відбувається перед камерою ноутбука чи смартфона. На кожне питання претендент має кілька хвилин.

Під час цієї процедури ШІ аналізує не лише відповіді, а ще й звертає увагу на такі аспекти, як ключові слова, мова тіла і тон.

Крок 4: Зустріч

Тільки на цьому етапі у гру повертається людина. Після інтерв’ю система формує перелік, який отримує менеджер. Найбільш підходящих кандидатів він запрошує до офісу на особисту бесіду. Якщо вона проходить добре, здобувач отримує роботу.

Результати

Unilever уже готова підбити проміжні підсумки експерименту у Північній Америці. З липня 2016 по червень 2017 року через нову систему пройшли 250 тис. претендентів. Лише за перші 90 днів компанія отримала вдвічі більше заявок, ніж зазвичай — 30 тис. проти 15 тис.

В результаті Unilever наразі має дуже «різноманітний персонал». Наприклад, збільшилася кількість представників інших національностей.

З іншого боку, співвідношення чоловіків та жінок майже не змінилося. Середня тривалість найму для кандидата зменшилася з чотирьох місяців до чотирьох тижнів. Водночас рекрутери витрачали значно менше часу на розгляд заявок (-75%).

Коефіцієнт пропозицій для кандидатів, які дісталися до фінального раунду, зріс із 63% до 80%. Також збільшився коефіцієнт позитивних відповідей на ці пропозиції — з 64% до 82%.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти
← Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці
Поширити у Фейсбуці
Надіслати у Messenger
Надіслати в Telegram
Надіслати у WhatsApp
Зберегти в Pocket
Обговорення