Під час презентації на початку цього року КБ «Південне» показало незвичний космічний корабель. Завдяки кулеподібному дизайну він більше скидався на літак, аніж на традиційну ракету.

За інформацією Popular Mechanics, саме цей «космічний літак» є частиною багаторазової системи для виведення супутників на орбіту, яку розробляють для Саудівської Аравії.

«Презентація показує активну роботу українців над деякими експериментальними апаратами, які напевно пов’язані з незвичайним космічним проектом. Тому цей таємничий космічний корабель — щось більше, ніж результат мозкового штурму», — пишуть західні журналісти.

Їм не вдалося отримати коментар від Бюро, та, за даними джерел, цей «космічний літак» пов’язаний із багаторазовою системою для виведення супутників на орбіту, яку розробляє КБ «Південне» разом із Саудівською Аравією.

«Хоча ці дві країни виглядають дивними союзниками, Україна і Саудівська Аравія співпрацювали у низці аерокосмічних проектів, включаючи тактичну балістичну ракету «Грім-2», наукову ракету-зонд, традиційну супутникову станцію середнього розміру і зенітну ракету», — зазначають автори Popular Mechanics.

За їхньою інформацією, 2013 року центр KACST, заснований у Саудівській Аравії, розпочав фінансування гіперзвукового літака вагою 30 т, який розробляли саме в Україні.

Він мав стати першим етапом двоступеневої системи запуску. Передбачалося, що літак буде оснащений турбореактивним двигуном і двигуном прямої дії. Висота, на яку може піднятися літак-носій, — до 30 км.

Водночас джерела, знайомі з цим питанням, розповідає Popular Mechanics, що, хоча українська космічна промисловість робить ракети високого класу, саме цей тип транспортного засобу не є спеціалізацією КБ «Південне».

Окрім цього, українській космічній галузі потрібна велика випробувальна і виробнича база для створення прототипів і двигунів.

↑ Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти
Ігор

Дай Боже нашому теляті з’їсти вовка
В Україні реальніше розробити просту ракету-носій для мині супутників. 100-500кг.
Двигуни які конвертувати з “гептилу” на скипідар значно простіше, імпульс такий як і на кисні з керосином.
Замість цього лізуть туди, де НАСА з мільярдними бюджетами зуби зламало… І навіщо?
Приватникам у космос заборонено законом! Бо монополія держави, на яку у держави нема грошей… Кафка відпочиває.