Юрій Винничук
Опубліковано: 19 Квітня 2018
Оновлено: 23 Квітня 2018

Давайте визначимось, чи можемо ми вважати українським товар, де український тільки бренд, а проектування, дизайн та збірка продукції відбувається в Китаї.

Візьміть бренд Apple, який коштує сотні мільярдів доларів. Це американська компанія, яка нічого матеріального не виготовляє сама (хіба що програмне забезпечення). А Nike чи німецький Adidas?

На виробах цих брендів написано — «Made in China». Ці компанії віддали виробництво своєї продукції професіоналам, а самі сконцентрувалися на інтелектуальному продукті, розробці нових моделей, дизайні та маркетингу.

Міжнародні бренди намагаються створити та закріпити емоційний зв’язок між своїм продуктом та споживачем, адже сьогодні більшість людей купує не лише телефон, але і враження від нього. Емоцію.

Якщо забрати з iPhone надкушене яблуко та ПЗ, то скільки він буде коштувати?

Я познайомився з Артемом Лукашевим, власником українського бренду побутової техніки Mirta. Він пішов саме таким шляхом.

Артем Лукашев

Його техніка виробляється в Китаї, Туреччині, Грузії та Південній Кореї. Наприклад, в Китаї техніка виготовляється на тій самій фабриці, де розміщують свої замовлення Philips та Moulinex.

На прикладі однієї історії Артем пояснив, чому варто сконцентруватися саме на капіталізації бренда:

2012 року китайська фабрика, яка входила в топ-3, запропонувала нам приголомшливу модель праски. Ми включили її до свого асортименту і почали продавати. Заходжу в магазин в Україні і бачу нашу праску за 799 грн! Думаю: чому так дорого? Придивляюся, а це — Philips. Трохи далі стоїть наша праска — аналогічна. І коштує 399 грн.

Питаю у продавця: слухай, а в чому різниця? Він мені починає заливати — «ну це ж Philips».

Насправді фабрика цю модель розробляла для Philips, але помилково запропонувала нам. А продавці в українському магазині, не маючи про це жодного уявлення, самі намалювали собі картину, чому одна праска коштує дорожче іншої, ідентичної.

При однаковій собівартості цього продукту моя історія ілюструє, скільки заробляє розкручений бренд.

Заступник головного редактора БізнесЦензора, автор телеграм-каналу Just Бізнес. Пишу про людей, які створюють, а не руйнують. Про економічні процеси зрозумілою мовою.
← Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці
Поширити у Фейсбуці
Надіслати у Messenger
Надіслати в Telegram
Надіслати у WhatsApp
Зберегти в Pocket
Обговорення