Електрокарів в Україні стає дедалі більше. Тільки у першому кварталі цього року до нашої країни було імпортовано понад 1,7 тис. таких машин.

Це майже втричі більше, ніж за відповідний період 2017 року, повідомляє Tokar.ua з посиланням на Державну фіскальну службу України.

У січні 2018 року ввезли 794 електрокари (у січні 2017-го — 132), у лютому — 413 (181), у березні — 537 (237). Загалом торік імпорт склав 2,7 тис. легкових електрокарів та інших транспортних засобів, оснащених електродвигунами.

Нагадаємо, що напередодні Нового року депутати скасували ПДВ та акциз на імпортні електрокари. Норма почала діяти з 1 січня 2018-го. Правда, не на 5 років, як передбачалося спочатку, а лише на рік.

Та наші депутати хочуть піти ще далі. Наприкінці березня у стінах ВРУ було зареєстровано законопроект № 8159, у якому йшлося про розвиток власного виробництва електрокарів, а точніше — про створення для цього відповідних умов.

«Наша країна має… найбільші в Європі запаси літію. Разом із цим практично відсутнє виробництво електромобілів, електровантажівок, електробусів, літієвих акумуляторних батарей, зарядних пристроїв до них. Очевидно, що для розвитку галузі… потрібні значні інвестиції в розширення виробництва, оновлення матеріально-технічної бази та впровадження передових технологій, а для цього мають бути створені сприятливі умови», — йдеться в пояснювальній записці.

Тому законотворці пропонують звільнити від оподаткування:

  • імпорт запчастин та деталей, необхідних для виробництва транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами
  • підприємства, які отримують прибуток від продажів літію власного видобутку, літій-іонних (літій-полімерних) акумуляторів, зарядних пристроїв для літій-іонних (літій-полімерних) акумуляторів, транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи кількома)
  • фізичних осіб, які набувають право власності на легкові автомобілі, оснащені виключно електричними двигунам тощо.

Поки документ перебуває на стадії ознайомлення.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти