Поки у Китаї роблять дороги із сонячними батареями замість асфальту, у Швеції їх, дороги, електрифікують. Поблизу Стокгольма відкрили двокілометрову ділянку із вбудованою електричною колією, аби живити батареї електрокарів безпосередньо під час руху.

Відомо, що Державний дорожній департамент країни вже розробив національну карту для подальшого впровадження цієї технології. Бо до 2030 року країна має на 70% скоротити енергетичні витрати транспортного сектору.

Удосконалена дорога пов’язує аеропорт Арланда із логістичним майданчиком за межами Стокгольма. Енергія передається через дві контактні рейки, що вбудовані в дорогу, за допомогою приймача струму, який треба закріпити на днищі авто. При цьому дорога складається із секцій довжиною 50 м. Напруга подається на кожну окрему секцію лише тоді, коли електрокар проїздить безпосередньо над нею. Якщо транспортний засіб зупиняється, подача електрики також припиняється.

Ханс Селлі, виконавчий директор консорціуму eRoadArlanda, який стоїть за проектом, каже, що для використання цієї технології можуть бути адаптовані як транспортні засоби, так і ті дороги, що вже є в країні.

«Нам достатньо електрифікувати лише 20 тис. км автомобільних доріг. Відстань між двома автомагістралями не перевищує 45 км, і практично будь-який електромобіль може подолати цю відстань без додаткової зарядки. Є думка, що й 5 тис. км доріг вистачить», — розповів пан Селлі.

Один кілометр оновленої дороги коштує десь 1 млн €. Це в 50 разів менше, ніж вартість будівництва трамвайної лінії.

Ще одна перевага — електрифіковані автомобільні шляхи є безпечними для пішоходів.

«Є два провідники, як у звичайній розетці в стіні. Електрика проходить на глибині 6 сантиметрів. Навіть якщо вся дорога затоплена солоною водою, напруга на поверхні колії становить всього один вольт. Ви можете ходити по ній босоніж», — пояснює Селлі.

Нагадаємо, раніше ми вже писали про китайську дорогу, що побудована з сонячних панелей:

У Китаї відкрили автомагістраль із сонячними батареями замість асфальту (оновлено)

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти