Який лиш транспорт не переводять зараз на електрику — автівки, вантажівки, гідровелосипеди. Свіже поповнення цього переліку — катамаран. Та не простий, а на 400 пасажирів!

Днями норвезька компанія The Fjords презентувала 42-метровий повністю електричний катамаран під назвою «Майбутнє фіордів» (фіорд — довга, вузька морська затока, яка часто тягнеться далеко всередину узбережжя). Розробляла катамаран компанія Brødrene Aa.

Судно оснащене батареєю на 1,8 МВт/год та двома електродвигунами потужністю 450 кВт. Швидкість — 16 вузлів (30 км/год). Акумулятора вистачить, аби пройти 30 морських миль (55,5 км).

Щоб забезпечити електрикою таку машину, інженери створили спеціальну систему PowerDock. Це плавуча док-станція зі скловолокна із встановленим акумулятором ємністю 2,4 мВт/год. Він під’єднаний до локальної мережі. Живлення отримує упродовж дня. Коли катамарану потрібна підзарядка, він швартується до 40-метрового доку, висаджує пасажирів і перезаряджає батарею всього за 20 хвилин.

Маршрут першого у світі повністю електричного парома проляже Нерей-фіордом (Nærøyfjord), який вважається найвужчим фіордом Норвегії. Його навіть включено до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

Творці зазначають, що всі відходи під час поїздки залишатимутися у спеціальних резервуарах. Завдяки цьому води фіорду не будуть засмічуватися.

«Наша місія — захистити природу, до якої, по суті, ми надаємо доступ, та водночас створити для пасажирів максимальний комфорт», — зазначив Рольф Сандвік, генеральний директор компанії-оператора The Fjords.

Катамаран курсуватиме двічі на день, починаючи з травня.

Коштувало «Майбутнє фіордів» 17,8 млн $.

↑ Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти