Єрченко Вадим
Опубліковано: 12 Червня 2018

Наприкінці квітня IBM презентувала блокчейн-платформу, аби покупці могли дізнатися походження діамантів у ювелірних виробах. Але це була лише верхівка айсберга.

Виявилося, що компанія створила технологію, яка здатна вирішити проблему контрафактних товарів загалом. Тому майбутнє телевізорів Panasoanik та вбрання від Gussi під загрозою!

Загалом торгівля підробками завдає збитків на суму 1,2 трлн $, кажуть у IBM. За деякими даними, частка контрафакту становить 7% від обсягу світової торгівлі. Отже, проблема є і вона серйозна.

Аби її вирішити, американські розробники створили Crypto Anchor Verifier. Ця технологія поєднала штучний інтелект та оптичну візуалізацію. Тому вона здатна визначити, чи справжнє це вино, діаманти або ліки.

Ба більше, технологія допоможе визначити наявність у воді бактерії Escherichia coli (або кишкової палички). Для таких дослідів можна скористатися звичайним смартфоном та його камерою, запевняють у IBM.

Кожен об’єкт і речовина складаються з матеріалів, які мають власний оптичний підпис. Розпізнавати його буде ШІ. А завдяки машинному навчанню система буде запам’ятовувати різні варіації. Тому відрізнити органічну кукурудзу від генномодифікованої, або пляшку вина за тисячу доларів від дешевого аналога в стилі 777, буде справою техніки. Як в прямому, так і в переносному значенні.

Та й це ще не все. Чудо-технологія зможе виявити підроблену ланку у системі блокчейн. Наприклад, з її допомогою можна буде переконатися, що ящик вина, який покинув виноробню, і ящик вина, куплений колекціонером, — той самий.

Загалом, як можна побачити з наведених прикладів, застосування цієї розробки виходить за межі боротьби з контрафактом, і це дуже добре. Та як саме IBM планує розпорядитися своєю технологією, поки невідомо.

Нагадаємо, що рік тому розробники з Нью-Йорка презентували сканер, який також здатен виявити підробку:

Невеликий сканер допоможе відрізнити брендову річ від підробки

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти
← Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці
Поширити у Фейсбуці
Надіслати у Messenger
Надіслати в Telegram
Надіслати у WhatsApp
Зберегти в Pocket
Обговорення