Не секрет, що цей бюджетний електрокар-седан нещадно знищує конкурентів. Попри те, що виробництво Model 3 поки досягло лише 35% від запланованої кількості, з травня у США вона стала лідером продажів у своєму сегменті, випередивши таких «монстрів» автопрому, як Daimler, BMW, Audi і Lexus.

Продажі середніх преміальних седанів цих марок після появи Model 3 або перестали рости, або різко впали. Це добре видно на прикладі BMW, чия частка на ринку скоротилася з 35% до 18% всього лише за кілька місяців.

Тому для самозаспокоєння конкуренти почали шукати докази того, що насправді Model 3 не є рентабельною для виробника. Мовляв, Ілон Маск затіяв авантюру, що незабаром лусне як мильна бульбашка. І на масове виробництво 5 тис. електрокарів щотижня Model 3 аж ніяк не вийде.

Але конкуренти впіймали облизня — машина від Tesla таки виявилася прибутковою.

Як проходила оцінка собівартості? Один із німецьких автовиробників закупив чотири електрокари і доручив своїм інженерам проаналізувати, що до чого. Ті розібрали Model 3 до найменших деталей і гвинтиків та порахували, що вона обходиться компанії у $28 тис. З них $18 тис. витрачають на матеріали і ще $10 тис. для оплати праці і виробництва.

А це означає, що з кожної проданої Model 3 компанія Tesla отримує $7 тис. прибутку і про жодні дотації не йдеться.

Яка собівартість у Tesla?

Інженери були вражені. Виявилося, що японська фірма Panasonic, яка виготовляє акумуляторну батареєю для Tesla в штаті Невада, знизила частку кобальту з 8% до 2,8%. А це один із найважливіших кроків у здешевленні машини, адже щороку вартість кобальту стрімко зростає.

Крім того, Маск має намір автоматизувати збірку свого електрокара на остаточній стадії, що, на його думку, ще трохи здешевить його.

І хоча за таку ідею Маска гостро критикують, мовляв пристрої на панелі та встановлення вітрового скла – це ж делікатні рухи для людських рук, а не для роботів, у відповідь він тільки іронічно усміхається.

Висновок простий: Tesla й справді серйозно загрожує німецькому пануванню на європейських дорогах.

За підрахунками німецького ділового журналу WirtschaftsWoche, якщо Тесла зможе щотижня випускати заплановані 10 тисяч електрокарів цього типу, це буде катастрофа для конкурентів. Ілон Маск має намір зробити це вже восени, а на початку 2019-го року вийти на 20 тисяч.

Враховуючи, що середній розмірний клас Model 3 відповідає автомобілям Mercedes C-класу, BMW третьої серії, Audi A4 і Lexus IS, можемо уявити, хто першим програє.

До слова, компанія повідомила, що зараз виробництво Model 3 досягло 500 машин на день, тобто 3500 на тиждень або понад 180 тисяч на рік. У кінці квітня цього року випускалося лише 2000 таких машин на тиждень.

Заводи Tesla працюють день і ніч, без перерви та вихідних.

Крім того, у компанії є інший амбітний план — електрокар за $10 000 тис. доларів найближчим часом. А це вже останній контрольний цвях у кришку труни конкурентів…

Коменти

professor

Щось не сходиться. Наскільки я розумію, станом на зараз, Тесла випускає Model 3 не по $35k, а тільки преміум комплектацію зі збільшеною батареєю і пряниками по $49k. 35-тисячну модель Маск обіцяв після трьохмісячного 5к/тиждень. Тобто якщо автори оригінального дослідження не помилились, Тесла заробляє на одній машині більше $20k.

Назар Токар

Базова комплектація зараз продається по 35к, до всіх модифікацій, ось пруф:
https://tesla.com/model3

Окрім того, всі модифікації також чогось мають коштувати, але ж їх купувати ніхто не примушує.