Питань до Facebook з приводу витоку особистих даних стає дедалі більше, попри те, що компанія ніби працює над своїми помилками. Цього разу у журналістів викликала подив політика Марка Цукерберга і Ко, якої вони дотримувалися ще кілька років тому.

Згідно з розслідуванням The New York Times, соціальна мережа надавала доступ до даних користувачів 60 виробникам різноманітних гаджетів, зокрема Apple, Amazon, BlackBerry, Microsoft та Samsung.

Точкою відліку можна вважати появу в смартфонах вбудованого додатка Facebook. Співпраця дозволила компанії охопити якомога більше осіб, а її партнери отримали доступ до особистої інформації: вік користувача, його місце роботи, куди він хоче піти наступного тижня.

Генеральний директор Facebook Марк Цукерберг виступає на слуханні Сенату в квітні 2018-го.
Компанія надавала принаймні 60 виробникам смартфонів доступ до приватних даних користувачів. Фото Лія Мілліс / Reuters

Та найцікавіше те, що розробники гаджетів отримували доступ і до даних друзів користувача. Звісно, без їхньої згоди.

Раніше відомостей про масштаби таких партнерських відносин не було, зазначають журналісти NYT.

«Ви можете подумати, що Facebook або розробник пристрою варті довіри. Та що більше даних збирається на пристрої, то серйозніші ризики для конфіденційності та безпеки», — вважає Серж Егельман, дослідник із питань конфіденційності Каліфорнійського університету в Берклі.

Відомо, що деякі компанії зберігали дані… на власних серверах. Та у Facebook не бачать у цьому нічого страшного, мовляв, партнерські відносини регулюються контрактами, які не дають можливості незаконно використовувати зібрану інформацію. Також співрозмовники репортерів додали, що не було жодного випадку, коли б партнер Facebook порушив договір.

NYT спитала у відомих компаній-розробників, навіщо їм був потрібен доступ до інформації. В Apple відповіли, що таким чином вони змогли дозволити користувачам публікувати фотографії в соціальній мережі, не відкриваючи додаток Facebook.

Та станом на вересень 2017 року такої функції в телефонах Apple більше немає.

У компанії BlackBerry пояснили, що використовували дані, аби користувачі могли отримати доступ до своїх профілів і повідомлень у Facebook. Також там наголосили, що ніколи не збирали інформацію та не монетизували її.

У Microsoft зазначили, що співпрацюють з Facebook із 2008 року. Дані користувачів дозволили впровадити такі функції, як додавання контактів та друзів плюс отримання повідомлень. Дані зберігаються на телефонах без синхронізації із серверами Microsoft.

Samsung і Amazon відповідати про партнерство з Facebook відмовилися.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти