Мати справу з п’яною людиною — це втомливо та інколи навіть небезпечно, особливо коли ти водій таксі. Уникнути зустрічі з такими пасажирами практично неможливо, якщо замовлення ти отримуєш через відповідний додаток. Та в компанії Uber, здається, придумали, як підготувати водія до такої ситуації заздалегідь.
Згідно із патентною заявкою, яку знайшли журналісти CNN, Uber створила систему, яка за певними характеристиками може визначати — чи тверезий клієнт, чи ні. Її ключовий елемент — це ШІ, який аналізує поведінку потенційного пасажира: з якою швидкістю він набирає повідомлення, скільки в тексті помилок, і навіть як швидко він пересувається. Також програма вивчатиме місце, звідки надійшло замовлення та о котрій годині. Якщо вночі, а поряд є бари, тоді висновок ШІ буде точно не на користь клієнта.
Окрім цього, у патентній заявці зазначено, що система сповістить водія Uber про захмелілого пасажира. Таке замовлення зможе отримати лише досвідчений шофер.
Ідея компанії має певний сенс — запропонована технологія дозволить зробити нічний виїзд більш комфортним для водія, бо він хоча б буде знати, чого очікувати.
З іншого боку, власники новеньких авто з білосніжними салонами двічі подумають, ніж приймати виклик за кодом «синій».
І, скоріш за все, відмовляться. А що тоді залишається робити тим, хто так і не зміг потрапити на заднє сидіння водія Uber? Людина напідпитку може сама сісти за кермо або вигадати інший, так само небезпечний спосіб дістатися дому.
Є й інший сценарій. Водій Uber може скористатися станом клієнта, щоб його пограбувати. Якщо не особисто, то через третіх осіб. The Verge з посиланням на CNN, повідомляє, що за останні 4 роки було зафіксовано понад 100 випадків нападу та жорстокого поводження з боку водіїв Uber. Найчастіше жертви були або дуже п’яними, або взагалі непритомними.
В Uber відмовилися коментувати такі слабкі місця свого задуму.