Авто, які самі паркуються. Літальні засоби, які самі приземлюються. А тепер ще й човни, які самі швартуються! Днями Volvo Penta (підрозділ Volvo) продемонстрував, як яхта без допомоги капітана зайшла у док. Придбати таку красу можна буде вже 2020 року, обіцяють у компанії.

Уперше роботу системи Volvo Penta показали під час шведського етапу гонки Volvo Ocean Race, що проходив у Гетеборзі. Яхта довжиною 21 метр уміло маневрувала поміж двома «побратимами» Volvo Ocean Race 65. На відео можна побачити, що капітан увесь цей час не торкався штурвалу.

«Швартування — один із найскладніших маневрів, бо помилка може дорого коштувати», — каже Бйорн Інгемансон, президент Volvo Penta.

І ось воно, рішення цієї проблеми! Система IPS, чиї датчики та бортові комп’ютери кожної мілісекунди фіксують зміни вітру та течії — тобто регулювання кута повороту відбувається постійно. Це дозволяє тримати човен на наміченому маршруті.

«При потребі процес швартування можна призупинити. Тоді система просто буде утримувати човен на воді. Та навіть якщо погодні умови зміняться, вам буде здаватися, що ви просто стоїте на підлозі», — додав пан Інгемансон.

Безпека є основним фактором сталого розвитку самокерованої системи, тому не варто під час швартування розраховувати лише на алгоритми, кажуть у компанії. Капітан має залишатися біля штурвалу, аби взяти керування на себе, якщо щось піде не за планом.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти