Електрокарів в Україні стає дедалі більше, та де їх заряджати — питання досі відкрите. Ось з’явилася мережа швидкісних зарядок (у Києві, звісно). Та цього недостатньо. Тому в Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ вивчають можливість обов’язкового облаштування АЗС, громадських гаражів та автостоянок терміналами для отримання живлення.

Ще один варіант — модернізувати ліхтарі вуличного освітлення таким чином, щоб можна було підзаряджатися від них. Почнемо з першого.

«Зараз ми працюємо над оновленням ДБН (державних будівельних норм, — ред.) щодо автостоянок і, разом із Міністерством інфраструктури України, розглядаємо можливість обов’язкового облаштування електрозарядними пристроями усіх АЗС, гаражів та автостоянок, зокрема біля ТРЦ, супермаркетів та житлових будинків», — написав Лев Парцхаладзе, заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ, на своїй сторінці у Fb.

За його словами, вже є перша редакція документа, де передбачено переобладнання 5% вище перерахованих об’єктів. Та ця цифра не є остаточною.

«Наша ідея полягає в тому, щоб до 2030 року всі 100% машино-місць на автостоянках вже були оснащені електрозарядками», — додав пан Парцхаладзе.

Власний варіант запропонував киянин Денис Моторний, «потенційний покупець електрокара», як він сам про себе каже.

На сайті громадського бюджету міста Києва чоловік виклав проект дообладнання  вуличних ліхтарних стовпів виходами для повільного заряджання приватного електротранспорту (зокрема е-самокатів, е-велосипедів тощо). Для цього треба розробити єдиний тип електричного роз’єму та портативного конектора. Останній буде персональним — його водій братиме із собою у дорогу. Згідно із задумом пана Моторного, послуги сплачуватимуться онлайн. Таку технологію наразі використовують у Лондоні.

Для початку Денис пропонує модернізувати 10 стовпів. За його підрахунками, це коштуватиме понад 2 млн грн.

На жаль, цей проект було відхилено, тому вся надія на Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти