За даними Міністерства екології та природних ресурсів на 29 травня цього року кількість зареєстрованих електромобілів в Україні досягла 7439 одиниць. Ще 1-го березня цей показник становив 6613 одиниць, а торік — 3265. Уже зараз дозволено ввозити електромобілі на територію країни без сплати ПДВ та акцизу, а у Верховній Раді зареєстровано законопроект №7177, що стимулюватиме розвиток електромобілів та спорідненої їм інфраструктури.

То що ж коїться з ринком електрокарів в Україні?

Безперечним лідером серед електромобілів в Україні є Nissan Leaf. Майже усі електрокари цієї моделі, що в нас їздять — з пробігом, ввезені з Європи та Америки. Втім, на первинному ринку пропозиції є, але їх небагато. Зокрема, це BMW i3, Renault Zoe та Hyundai IONIQ. Для комерційної діяльності доступний фургон Renault Kangoo Z.E.

Київ, Одеса, Харків та Дніпро є містами, в яких найбільше електрокарів. Однак, у порівнянні з квітневими даними, кількість реєстрацій електромобілів у Житомирі збільшилася у 3,5 раза.

Тоді як компанія Nissan в Україні не поспішає з офіційним стартом продажів Leaf, її конкуренти Renault, BMW та Hyundai створюють власну мережу швидкісних зарядок (суперчарджерів) по Україні. Про це повідомив голова «Української асоціації учасників ринку електромобілів». Планується, що ця мережа електрозаправок матиме уніфікований стандарт, що дозволить поліпшити рівень експлуатації електрокарів та зменшити витрати виробників.

Згідно з інфографікою можна зробити певні висновки: Nissan Leaf стабільно перший, але його частка потроху зменшується; оскільки в Україні є тільки вторинний ринок акумуляторів для Nissan Leaf, попит на конкурентні Renault та Hyundai буде збільшуватися; динаміка зростання попиту на електрокари в Україні покращує інвестиційний клімат держави в цій сфері.

А як щодо світового ринку?

За червень 2018-го року у світі продано майже 160,000 електромобілів. У порівнянні з минулим місяцем це ріст на 75%!

Назва Продажі
червень
Продажі
рік
Зміна (%)
1 BAIC EC-Series 12.624 39.903 7
2 Nissan Leaf 7.069 35.042 6
3 Tesla Model 3 6.551 18.606 3
4 Tesla Model S 3.074 17.125 3
5 Tesla Model X 3.310 15.937 3
6 JAC iEV E/S 2.517 15.911 3
7 Renault Zoe 2.679 14.252 3
8 Інші 109.143 383.551 64
9 Загалом 159.346 597.757 100

Сьогодні з 1000 проданих автомобілів — 15 електрокарів. Світовим лідером за продажами є китайський BAIC EC, тоді як Tesla Model 3 стрибнула з 9-го на 4 місце і має всі шанси наздогнати Leaf. За регіонами: у Китаї продано 95 000 автомобілів, у Європі майже 29 000, а у США близько 25 000 одиниць.

Попри те, що ціновий діапазон на Leaf та BAIC коливається у межах $20 000, у США лідером за кількістю проданих електрокарів та динаміці зростання є Tesla Model 3, яка коштує майже вдвічі дорожче. Так, у січні було продано всього 1875 одиниць, а в травні цей показник сягав 6250 електромобілів.

Якщо основною проблемою України в сегменті електрокарів є відсутність культури економної та екологічної їзди, офіційної дистрибуції акумуляторів та повільний розвиток інфраструктури в цілому, то у світі виникають проблеми трохи іншого характеру…

У перші 2 тижні продажу норвежці замовили близько 7 000 електромобілів Hyundai Kona. Виробник заявив, що йому знадобиться майже 2 роки, аби доставити ці електромобілі.

Компанія Tesla, яка обіцяла 5000 одиниць на місяць, збільшуючи об’єми виробництва Model 3, зіткнулася  з проблемою — їм бракує акумуляторів через різке зростання темпів виробництва.

У цьому вся біда нинішнього автопрому. Мільйони людей ладні заплатити за електромобілі, але концерни просто не виробляють їх в достатній кількості. Сьогодні спокійно, без очікування, придбати електрокар можна лише в Китаї.

↑ Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці

Renewable energy sources Bachelor. Ukrainian Catholic University Assistant. Writing about solar panels, EV's and ecology.

Коменти