Цього року до Верховної ради було внесено кілька законопроектів, дію яких розтерміновано до 2030-х рр. Завдяки цим поправкам до Податкового та Митного кодексів вартість виробництва та роздрібні ціни на електромобілі можуть суттєво знизитися.
На ринку електромобілів важливу роль відіграє низка чинників: обслуговування й експлуатація, роздрібна ціна та безпосереднє виробництво на території України. Перед власниками електрокарів наразі стоїть два основних питання: скільки коштуватиме заміна акумулятора та де його купити.
Для бізнесу згадані вище поправки передбачають нульовий податок на виробництво електрокарів та комплектовання. Окреме місце в цьому законопроекті посідає скасування будь-яких податків на видобування літію. Чому це важливо?
Літієва лихоманка в Україні
Літій, або «біла нафта» не існує в природі в чистому вигляді, а тільки у сполуках з іншими елементами.
Запаси літію в Україні величезні, а основні родовища сконцентровані в граніті. Літій — це основна складова виробництва акумуляторів, тому з появою смартфонів та електромобілів ціни на нього почали стрімко зростати:
Додаємо до цього новини про те, як провідні європейські країни відмовляються від двигунів внутрішнього згоряння, і неважко спрогнозувати літієву лихоманку світового масштабу. Відкритим питанням є тільки місце України у лавах найбільших експортерів.
Не акумулятором єдиним?
Якщо депутати не повернуть обов’язкову сплату ПДВ при купівлі електрокара, то 18% податкової знижки та 5% при реєстрації стануть чинниками, що зменшать ціну та збільшать попит на електромобілі майже одразу.
Tax free 2017 року зменшило ціни на ринку в середньому на 17%. Тепер потрібно паралельно розвивати українську інфраструктуру для її адаптації до сучасних світових трендів.
Воно мені треба?
Іншим важливим чинником є цінності. Не ціни, а саме цінності. Людині, яка нелегально вирубує ліс у користувацьких масштабах і возить дрова додому старою «газеллю», дуже важко пояснити вигоду від електрокарів.
Наступна стадія — «калькуляторний» підхід. Якщо порахувати середню вартість у форматі грн/км, додаючи до цього ціну заміни акумулятора, результат, на жаль, може бути не таким вже й привабливим.
Так, електромобіль дешевший в обслуговуванні. Але, на жаль, зараз наш ринок на тій стадії, коли варто інвестувати гроші у власний транспорт, беручи до уваги цінності трохи іншого порядку.
До речі, про проблеми з акумуляторами для Leaf ми вже писали раніше.
Додаємо до цього новини про те, як провідні європейські страни (напевно мало б бути – ераїни) відмовляються від двигунів внутрішнього згоряння
Дякуємо, пропустили.