Цього року до Верховної ради було внесено кілька законопроектів, дію яких розтерміновано до 2030-х рр. Завдяки цим поправкам до Податкового та Митного кодексів вартість виробництва та роздрібні ціни на електромобілі можуть суттєво знизитися.

На ринку електромобілів важливу роль відіграє низка чинників: обслуговування й експлуатація, роздрібна ціна та безпосереднє виробництво на території України. Перед власниками електрокарів наразі стоїть два основних питання: скільки коштуватиме заміна акумулятора та де його купити.

Для бізнесу згадані вище поправки передбачають нульовий податок на виробництво електрокарів та комплектовання. Окреме місце в цьому законопроекті посідає скасування будь-яких податків на видобування літію. Чому це важливо?

Літієва лихоманка в Україні

Літій, або «біла нафта» не існує в природі в чистому вигляді, а тільки у сполуках з іншими елементами.

Запаси літію в Україні величезні, а основні родовища сконцентровані в граніті. Літій — це основна складова виробництва акумуляторів, тому з появою смартфонів та електромобілів ціни на нього почали стрімко зростати:

Додаємо до цього новини про те, як провідні європейські країни відмовляються від двигунів внутрішнього згоряння, і неважко спрогнозувати літієву лихоманку світового масштабу. Відкритим питанням є тільки місце України у лавах найбільших експортерів.

Не акумулятором єдиним?

Якщо депутати не повернуть обов’язкову сплату ПДВ при купівлі електрокара, то 18% податкової знижки та 5% при реєстрації стануть чинниками, що зменшать ціну та збільшать попит на електромобілі майже одразу.

Tax free 2017 року зменшило ціни на ринку в середньому на 17%. Тепер потрібно паралельно розвивати українську інфраструктуру для її адаптації до сучасних світових трендів.

Воно мені треба?

Іншим важливим чинником є цінності. Не ціни, а саме цінності. Людині, яка нелегально вирубує ліс у користувацьких масштабах і возить дрова додому старою «газеллю», дуже важко пояснити вигоду від електрокарів.

Наступна стадія — «калькуляторний» підхід. Якщо порахувати середню вартість у форматі грн/км, додаючи до цього ціну заміни акумулятора, результат, на жаль, може бути не таким вже й привабливим.

Так, електромобіль дешевший в обслуговуванні. Але, на жаль, зараз наш ринок на тій стадії, коли варто інвестувати гроші у власний транспорт, беручи до уваги цінності трохи іншого порядку.

До речі, про проблеми з акумуляторами для Leaf ми вже писали раніше.

Аналітика ринку електромобілів в Україні та світі

↑ Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці

Renewable energy sources Bachelor. Ukrainian Catholic University Assistant. Writing about solar panels, EV's and ecology.

Коменти
Випадковий гість

Додаємо до цього новини про те, як провідні європейські страни (напевно мало б бути – ераїни) відмовляються від двигунів внутрішнього згоряння

Назар Токар

Дякуємо, пропустили.