Бюджетні смартфони мають попит у країнах, що розвиваються. А там, як відомо, доволі низький рівень захисту особистої інформації. Тому мільйони людей сплачують значно більшу ціну, ніж вони думають — шпигунські додатки, які від самого початку встановлені на таких апаратах, збирають дані користувача без його відома.
Одну з таких програм встановлено на смартфоні Singtech P10, який можна придбати у М’янмі та Камбоджі. Додаток відправляє геолокацію користувача до тайванської компанії General Mobile Corp. (або GMobi), що поширює мобільну рекламу. Експерти з безпеки також зазначають, що цей додаток, GMobi, можна знайти і на телефонах, зібраних у Китаї та Індії, та проданих у Бразилії.
У General Mobile Corp. кажуть, що використовують дані користувача, аби показувати рекламу, яка відповідає його зацікавленням. Водночас зібрану інформацію передають виробникам смартфонів, щоб допомогти останнім ближче «познайомитися» зі своїми клієнтами та як слід їх вивчити.
За словами Пола Ву, ще одна вигода, яку отримують виробники-партнери, — це можливість оновлення ПЗ телефону саме через GMobi.
Водночас фахівці з Upstream Systems, лондонської компанії, яка спеціалізується на безпеці, стверджують, що GMobi «зливає» IMEI смартфона, а також MAC-адреси, які призначаються кожному апарату, коли той підключається до мережі.
Опитування, проведене журналістами серед власників бюджетних телефонів, продемонструвало, що користувачі про діяльність програми-шпигуна навіть не здогадуються. Хоча більшість з них під час першого вмикання гаджету дає згоду на використання власних даних.
На сайті General Mobile Corp. зазначається, що компанія співпрацює із Huawei, Xiaomi та BLU. Але вони заперечили цю співпрацю.
Подібне шпигунське ПЗ також використовує китайська компанія Adups та індійська MoMagic. Та жодна з них, включно із GMobi, не вважає, що щось порушує.