Останніми роками розробляється дедалі більше гаджетів, пов’язаних із віртуальною реальністю, і деколи важко розібратись у всіх деталях пристроїв через інформаційний шум довкола них. Люди часто плутають віртуальну, доповнену та змішану реальність, хоча це різні напрями. Тому я вирішив усе впорядкувати та розкласти по поличках.

Віртуальна реальність (VR)

Ця технологія користується популярністю здебільшого у геймерів і дозволяє повністю втекти від сірої буденності до віртуального світу, наповненого фантастикою. Одягнувши VR-шолом, можна перейнятися атмосферою середньовічної війни, полоскотати нерви у кріповому хоррорі або навіть поганяти за кермом боліда.

Мало хто знає, але 1991 року компанія Sega планувала випустити геймерський набір Sega VR. Проте люди, котрі тестували цю розробку, скаржились на нудоту та запаморочення. В результаті проект довелось згорнути.

1995 року компанія Nintendo пішла далі й все ж спромоглася випустити ігрову консоль Virtual Boy. Але радіти довелося недовго. Червоно-чорне зображення на екрані просто виїдало очі геймерам і ті мусили робити часті перерви для відпочинку. Тож цей фактор відправив проект за борт ринку.

Після цього було ще багато спроб випускати подібні девайси, але жодна з них не мала успіху аж до 2000-х років, коли ВР перейшла в сферу комп’ютерів, а пізніше – мобільних пристроїв.

Різні компанії почали гонитву з продажів окулярів та шоломів віртуальної реальності, котрі підключаються до консолі, ПК і навіть смартфона.

В комплекті навіть йдуть спеціальні маніпулятори для керування персонажем у віртуальному світі.

Окрім ігор, розробники стараються залучати віртуальну реальність й задля інших цілей: допомогти людям побороти різні фобії, такі як страх висоти, наприклад.

Доповнена реальність (AR)

Ця технологія дозволяє накладати елементи з віртуальної реальності на реальний світ, з метою швидкого інформування про оточення та покращення сприйняття інформації. Якщо VR взаємодіє лише з людиною, то AR ще й з довкіллям.

Мало хто може похвалитися великим прогресом в цій галузі, враховуючи, що на споживацький ринок жодна з розробок так і не вийшла, звісно, окрім окулярів компанії Google. Але й ця розробка все ж таки зазнала фіаско. А історія там дуже цікава.

Розрекламована інноваційна хендс-фрі гарнітура Google Glass стала доступною 2014 року за ціною $1500. Цей девайс кріпився на голові користувача і давав можливість:

  • Знімати фото та відео і одразу ділитися цим у соцмережах;
  • Виходити на зв’язок за допомогою сервісу Skype;
  • Переглядати прогноз погоди, електронну пошту та навігацію;
  • Керувати пристроєм за допомогою жестів та голосових команд.

Уже за півроку компанія припинила виробництво, пояснивши це закінченням експериментальної стадії. Споживачі не оцінили диво-окуляри через незручність та погану роботу. Крім того, велика частина суспільства обурилася, що окуляри можуть використовувати в таємній відеозйомці, як шпигунський пристрій. Це, на їхню думку, порушувало право на приватне життя людей.

В результаті дорога іграшка, орієнтована на всіляких модних хіпстерів, потонула у критиці та власних багах і, зрештою, стала нікому непотрібна.

Спеціалісти Google проаналізували свої помилки та зробили ставку на корпоративний ринок. Без зайвого розголосу компанія Alphabet (підрозділ Google) доручила невеликій групі розробити нові окуляри, заточені під роботу на виробництві. Девайс перетворився з модної іграшки на робочий інструмент, такий, як викрутка або, приміром, лобзик, і отримав призначення економити час та гроші.

Понад сто екземплярів закупила та вже успішно протестувала компанія AGCO, котра виробляє сільськогосподарську техніку у Джексоні, штат Міннесота. Оновлені окуляри стали набагато легшими і дають покрокову інструкцію працівникам на виробничій лінії, що значно прискорює темп виробництва. Також тестувати робочі окуляри взялися такі гіганти, як Boeing, DHL та Volkswagen. Крім промисловості, цією технологією зацікавилася медицина. Тож Google Glass знайшли свою нішу.

Змішана реальність (MR)

Якщо доповнена реальність дозволяє спостерігати за віртуальними елементами в реальності, то змішана ще й взаємодіє з ними. І ця найбільш революційна технологія розробляється компанією Microsoft із 2016 року.

MR-окуляри HoloLens — повністю автономний пристрій, який має під капотом:

  • 4-ядерний процесор Intel Atom x5-Z8100 з частотою 1,04 ГГц;
  • Сховище даних на 64 Гб;
  • 2 Гб оперативної пам’яті.

Також девайс наділений голографічним процесором, 4-ма камерами сканування простору, 4-ма мікрофонами, датчиками глибини, гіростабілізатором та акумулятором на 16 500 мА/г.

Найцікавішою функцією HoloLens буде голографічна телепортація. Спеціальні камери дозволяють відсканувати 3D-модель людини в реальному часі і відтворити перед іншим користувачем окулярів.

Нещодавно Microsoft протестувала окуляри на незрячих людях у закритому просторі. Шестеро із сімох піддослідних пройшли заданий маршрут у торговому центрі з першого разу, дотримуючись підказок голосового помічника Cortana.

Проект HoloLens, за словами представників Microsoft, зараз у пріоритеті. І головною метою є вдосконалення девайса, навіть якщо це забере багато часу. Адже майбутнє за змішаною реальністю.

Людина кількох слів і заплутаних дій. Альтруїст, мікроблогер, нонконформіст. Автор телеграм-каналу «Груз 250».

Коменти

Андрій

Alphabet не є підрозділом Google. А в цілому стаття проста і зрозуміла. Дякую.