З року в рік, починаючи з 2014-го, кількість електрокарів та гібридів у світі збільшується. Це викликає розмаїття думок у суспільстві: одні поширюють страшні міфи, інші ідеалізують електротранспорт.

Якщо раніше світові автоконцерни дотримувалися тактики «удаємо, що цього не існує», а автожурнали майже не розповідали про електрокари, то за червень цього року у світі було продано 180 тис. електромобілів, не враховуючи гібридів. Щодо Європи, то найпопулярнішими тут залишаються Nissan Leaf, Tesla Model 3 та BMW i3. В Україні Nissan не має офіційного дилера електрокарів, однак їхня популярність щомісяця зростає.

Ми вирішили написати невеличкий гайд із порадами для кожного, хто цікавиться або лише придивляється до транспорту майбутнього, що впевнено завойовує авторинки Заходу.

Що таке Nissan Leaf

Як і всі сучасні авто, Leaf відкривається дистанційно. Він не має коробки передач, потужність електродвигуна – 80 кВт (приблизно 108 к.с.) і максимальна швидкість — 150 км/год. Побудований Leaf досить практично, бо його конструювали на платформі Nissan Juke, тому проблем із запчастинами не виникне.

Батарея Leaf розміщена під дном та задніми сидіннями, важить вона майже 280 кг. До речі, саме через таку невелику батарею та низький центр ваги Nissan Leaf досить маневровий і м’яко проходить ями. Ємність батареї останніх моделей ~30 кВт/год, тому влітку можна сміливо розраховувати на 7 км/кВт, а взимку близько 5 км/кВт. Вірогідність того, що батарея згорить — близько 0%. Час заряду — від 1 до 7 годин, залежно від типу зарядки.

До речі, фірмові станції Tesla не підходять до Leaf.

Деградація батареї Nissan Leaf

Як і в усіх акумуляторах, у батареї Leaf є певна деградація, себто зменшення ємності з часом. Ходять чутки про те, що батарея «вмирає» за 6-8 років, але в мануалі до Leaf написано, що за 5 років експлуатації батарея все ще матиме не менше 80% початкової ємності.

Ще однією причина того, що Leaf завойовує серця автомобілістів — його універсальність. Об’єм багажника майже як у Daewoo Lanos, а салон на 5 місць досить просторий. До 100 км/год авто розганяється за 10 секунд. Середня вартість дороги — 25-30 грн на кожну сотню км.

Не зважаючи на те, що раніше ми писали про халатне ставлення компанії Nissan до українського ринку, конструктори не спочивають на лаврах і продовжують оновлювати продукт.

Так, влітку цього року у Токіо Nissan анонсували Leaf-кабріолет, який згодом піде у серійне виробництво.

Міфи про Leaf

Поміж людей є кілька міфів, пов’язаних з електромобілями, які не мають нічого спільного з реальністю:

  1. Акумулятор і бортовий комп’ютер сильно опромінюють тіло, це шкідливо? Ні, адже всі прилади розташовані на безпечній відстані від тіла, а батарею розміщено у металевій оболонці, що унеможливлює шкідливе магнітне випромінювання. Антена iPhone, що під час розмови розташована за 2-3 см від мозку, опромінює набагато більше.
  2. На Leaf можна поставити сонячні панелі, і заряджати на ходу? На жаль, ні, бо тверді панелі на даху та, приміром, на капоті просто потріскаються від вібрації, а гнучкі не матимуть того ККД, який дозволив би зарядити батарею хоча б на 10%.
  3. Їздити на ньому дешево, але купівля акумулятора за 3-4 роки є економічно невигідною. Ні, бо це все індивідуально. Треба враховувати щоденний та загальний пробіг, умови зберігання та поточну ціну акумулятора. Утім, вторинний ринок і справді не найдешевший, але це проблема виключно відсутності українських дилерів.

Також досить поширена серед противників електрифікації автомобілів думка про те, що попит на них росте лише через державні пільги. Згідно з останнім дослідженням Міжнародної енергетичної агенції, ці два фактори важко назвати пов’язаними.

Залежність продажів електрокарів від субсидій держави.

Ще одним цікавим фактором стало те, що згідно з дослідженням британської компанії HPI, 80% опитаних водіїв розглядають електрокар як наступну покупку. Переважна більшість людей, які хочуть електрокар — це молодь. Себто пільги від держави не мають сильного впливу на питання вибору електротранспорту, бо у людей формується живий попит за власними вподобаннями.

Отже, електрокари — це не боляче, нестрашно і недорого. Ми зі свого боку всіляко заохочуємо українців переймати західні тренди та переходити на транспорт з нульовими викидами.

↑ Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці

Інженер сонячних панелей. Пишу про сучасні технології, літературу та суспільство.

Коменти