Андрій Сабініч
Опубліковано: 9 Серпня 2018

BMW 500-ї серії, Mercedes-Benz G-класу, Toyota Land Cruiser 200 — ось лише невеличкий перелік дорогих авто, які найчастіше можна побачити на наших дорогах. В українському інформаційному середовищі «бумер» прославляли однойменним фільмом, «кубик» Mercedes став візитною карткою криміналу, а Toyota Land Cruiser 200 — успішних бізнесменів.

Саме так сформувалася пострадянська культура споживання іномарок. Так ось, в американців та канадців так само є певні «іконічні» машини: Cadillac Escalade, Lincoln Navigator, Chrysler 300C.

З метою розширення ринку канадський уряд намагається максимально знизити вартість експорту автомобілів, виготовлених у Канаді.

Торік у серпні нас потішили новиною про те, що Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою набула чинності. Згодом голова Всеукраїнської Асоціації Автомобільних Імпортерів та Дилерів у своєму Facebook нібито спростував цю інформацію, повідомивши лише про зниження мита до 6,1%.

ЗМІ затихли, а питання залишилося замороженим. Утім, змоделюємо ситуацію, що Угода все ж таки працює та ініціює нульове мито.

Скільки буде коштувати?

Серед багатьох товарів, зазначених в Угоді, є й автомобілі. Суть — у нульовому миті, що поширюється як на авто з пробігом, так і на нові машини з об’ємом понад 2 літри. Також передбачене поступове зниження мита на інші машини до 2024 року. Себто, за 7 років нульове мито буде на усі нові авто з Канади.

Мита на легкові авто з Канади

Бензин
см3 <1000 1000-1500 1500-2200 2200-3000 >3000
нові 7 7 7 0 7
вживані 0 0 0 0 0
Дизель
см3 до 1500 1500-2500 2500+
нові 7 7 0
вживані 0 0 0
Зниження мит в категорії «7»
рік дії угоди 1 2 3 4 5 6 7 8
частка від баз. ставки 7/8 3/4 5/8 1/2 3/8 1/4 1/8 0

Власне, про авто з Канади. Під нульове мито підпадають лише авто, виготовлені саме в Канаді. Це Fiat, Chrysler, Ford, General Motors, Toyota та Honda. Для того, аби переконатися, що авто справді походить з країни кленового листка, треба мати VIN-код машини та шильдик Made in Canada.

Чи варто говорити, що усі машини мають відповідати екологічному стандарту Євро-5: крім заданих норм по викидах, вимоги з догляду та екологічних норм мають підтримуватися протягом 160 000 км (у Євро-4 цей показник був вдвічі менший).

Загалом, розмитнення — це не одна процедура, а цілий комплекс. В Україні — це мито, акцизний збір та податок на додану вартість (ПДВ). Позаяк власним ходом привезти авто не вийде, за його доставку в контейнері доведеться платити як грошима, так і часом очікування. Також автомобіль треба сертифікувати та заплатити внесок у Пенсійний фонд за першу реєстрацію.

Серед нюансів, які виникають при купівлі авто за такою схемою — неможливість продати авто протягом року з моменту ввезення (відмітка у техпаспорті) та пригнати ще один автомобіль, користуючись пільгами.

Як їх везти?

Самостійно цього майже ніхто не робить. Це вимагає надто багато знань про юридичні, митні та транспортні аспекти. Зазвичай покупці звертаються до спеціальних агентів: то такі собі посередники, які оформлюють і доставляють ваше авто з-за кордону.

Ціна на доставку авто з майданчика до порту може становити від 100 до 1000 канадських доларів. Оренда морського контейнера, в якому авто перетинатиме океан, коштує близько $1000.

Ціни на доставку дуже залежать від бажань агентів і можуть сягати від $1500 до $3000, плюс комісія посередника. Чекати на авто доведеться 4-6 тижнів.

Основні канадські автомобілі на експорт

В середньому ціна на нові та вживані автомобілі, привезені з Канади за нульовим митом знизилася б на 10-15%.

Цікавий факт: якщо ви плануєте привезти авто з Канади, наперед потурбуйтесь про заміну поворотників — у них вони червоні, а ПДР в Україні вимагають помаранчевих.

Можемо бачити, що дедалі частіше в Україні виникає питання придбання авто з-за кордону, його перевезення та розмитнення. З одного боку — це чудово, що наразі українці мають доступ до бюджетних закордонних автомобілів.

З іншого — не варто забувати, що левова частка вживаних авто, які потрапляють до України з Європи, Канади та США, часто можуть бути в поганому стані, зварені з різних частин або автомобілями з «нечистою» історією.

Хай там як, а пам’ятайте, що безкоштовний сир буває тільки у мишоловці :)

Закінчив НТУ "Дніпровська політехніка" за спеціальністю "Відновлювальні джерела енергії". Пишу про електромобілі та альтернативу енергетику.
← Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці
Поширити у Фейсбуці
Надіслати у Messenger
Надіслати в Telegram
Надіслати у WhatsApp
Зберегти в Pocket
Обговорення

  1. Ігор М.

    Надто лаконічна стаття. Таке враження, що це тільки початок статті, а на саму статтю забракло або інформації, або бажання. ((

    1. Андрій Сабініч

      На подальший розвиток забракло внятного тлумачення закону, що регулює торгівельні відносини між Україною та Канадою.